آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 86
  • بازدید دیروز : 1071
  • بازدید کل : 1044478

2 مقاله علمی با موضوع بیمارستان‌های سبز (فایل word قابل ویرایش)


2 مقاله علمی با موضوع بیمارستان‌های  سبز (فایل word قابل ویرایش)

مقاله علمی با موضوع بیمارستان‌های سبز (فایل word قابل ویرایش)

 

فایل‌های مقالات این پروژه به صورت word و قابل ویرایش ارائه شده است. با توجه به اینکه این مقالات در کنگره ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات در سال 1393 منتشر شده است، می‌تواند منبع ارزشمندی برای مطالعه در زمینه فضاهای درمانی باشد.

 

عنوان مقالات

1- مدیریت کاهش هزینه‌های انرژی از طریق ایجاد بیمارستان سبز

2- مديريت پسماندهاي بيمارستاني با رويكرد بيمارستان سبز

 

 

مدیریت کاهش هزینه‌های انرژی از طریق ایجاد بیمارستان سبز

چکیده

معماری سبز بر پایه بکارگیری تکنولوژی‌های مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر، از جمله فعالیت‌های نوین مورد استفاده در بیمارستان‌ها از طریق صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هم سو شدن با طبیعت است. بیمارستان‌ها از جمله بناهایی هستند که مصرف انرژي بسیار بالایی دارند که توجه به شیوه‌هاي ساخت و ساز نوین که موجب کاهش این مصرف شود، همچون استفاده از تجهیزات مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر و توجه به مباحث مدیریت انرژی بر این اساس، به رویکرد سبزدر بیمارستان سازي کمک شایانی خواهدکرد.

در حقیقت مدیریت بهینه انرژی در بیمارستان‌ها با کاهش هزینه‌های جاری در نهایت منجر به ارایه خدمات اثربخشتر به بیماران خواهد شد. استفاده کارآمد از منابع موجود انرژی و حرکت به سمت کاربرد انرژیهای تجدید پذیری چون انرژی خورشید در هر بیمارستان قادر است نقش مهمی در تثبیت نرخ خدمات بهداشتی و درمانی ارایه شده داشته باشد.

در این مقاله با محوریت استفاده از تکنولوژی‌های نوین مرتبط با انرژی خورشیدی در بیمارستان‌ها، ضمن برشماری سهم بخش‌های مختلف در مصرف انرژی و استانداردهای موجود مدیریت انرژی در هر بخش، چگونگی استفاده از تکنولوژی‌های نوین انرژی خورشیدی بعنوان سیستم مکمل جهت صرفه جویی در هزینه‌های انرزی بیمارستان‌ها تشریح می‌گردد. بر شمردن نمونه‌های موفق بکارگیری این تکنولوژی در سایر بیمارستان‌ها و سودآوری اقتصادی آنها، بخش دیگری از این مقاله جهت شناسایی اهمیت این موضوع در سایر کشورهاست که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

  

مديريت پسماندهاي بيمارستاني با رويكرد بيمارستان سبز

چكيده:

مقدمه و هدف: توليد پسماند به ويژه پسماندهاي عفوني و خطرناك بيمارستاني بدليل تهديد سلامت جامعه و محيط زيست از اهميت ويژه اي برخوردار است هدف از اين مطالعه تعيين وضعيت پسماندهاي توليدي در بيمارستان هاجر شهركرد به منظور شناسايي و اصلاح روشهاي در حال اجرا با رويكرد كاهش توليد پسماند است.

روش پژوهش: اين مطالعه از نوع مداخله اي با برگزاري جلسات آموزشي متعدد جهت گروههاي مختلف ،توزيع جزوه، پمفلت و پوستر است .توليد ،تفكيك و جداسازي پسماند در كليه بخش ها و واحدهاي پاراكلينيك پيگيري شد داده ها پس از يك سال با مشاهده حضوري و تكميل چك ليست جمع آوري و با استفاده از نرم افزار spps مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.

نتايج و بحث :يافته ها حاكي از آن است كه جداسازي و تفكيك پسماند در بيمارستان بهبود يافته و پرستاران بيشترين همكاري را داشته اند. مجموعه اقدامات موثر در كاهش توليد پسماند شامل روش هاي موثر در كاهش توليد پسماندهاي شبه خانگي (اصلاح الگوي مصرف)، روش هاي موثر در كاهش توليد پسماندهاي عفوني(خريد محصولات با كيفيت و توزيع تجهيزات پزشكي همراه با دستورالعمل نحوه استفاده) ،روش هاي موثر در كاهش توليد از طريق بازيافت(در بخش هاي اداري مثل كاغذ ،كارتن و...). اجراي برنامه هاي مديريت پسماند با رويكرد كاهش توليد و نظارت مستمر كارشناس بهداشت محيط در بيمارستان ضروري به نظر مي رسد و سبب كاهش هزينه هاي مديريت پسماند و كاهش خطرات زيست محيطي مي شود.


مبلغ قابل پرداخت 3,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 11805

کرج، آزادگان، ابتدای بلوار مطهری، خیابان شهید سبحانی، پلاک48، واحد4

ارائه پایان نامه، پروپوزال، تحقیق و مقاله معماری و شهرسازی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما