آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 27
  • بازدید دیروز : 545
  • بازدید کل : 1050803

3 مقاله با موضوع: دیوار سبز در معماری


3 مقاله با موضوع: دیوار سبز در معماری

3 مقاله با موضوع: دیوار سبز در معماری

 

فایل‌های مقالات این پروژه به صورت word و قابل ویرایش ارائه شده است. با توجه به اینکه این مقالات در همایشهاي ملي منتشر شده است، منبع ارزشمندی برای مطالعه و ارائه پروژه های دانشگاهی است.

عناوین:

-بررسی و تحلیل بام و دیوار سبز در فضای شهری

-دستورالعمل طراحی پایدار دیوار سبز(Green wall)، راهبردی به سوی معماری و شهرسازی پایدار

-بام سبز و دیوار سبز عناصر همخوان با زندگی شهری معاصر

 

بررسی و تحلیل بام و دیوار سبز در فضای شهری

دکتر محمد رضا رضوی، مینا نسیمی

چكيده

امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و رشد شهری، عمدتا شهرها دچار کمبود فضای فیزیکی شده اند در این بین برای رفع نقیصه کمبود فضای سبز، طراحان معمار و شهرساز و مهندسان کشاورزی به سوی ایده تبدیل فضاهای پشت بام و دیوارهای عمودی به مکانی برای رشد و توسعه فضای سبز گرایش پیدا کردند.

مسله اصلی این مقاله بررسی فواید و معایب دیوارها و بام های سبز در فضاهای شهری است که در ابتدا با روش اسنادی و مطالعاتی سعی بر تبیین مفاهیم پیش روی تحقیق نموده سپس بر پایه روش تحقیق ارزشیابی به بررسی معایب و فواید این موضوع و ذکر توصیه هایی در راستای اجرای هر چه بهتر این نوع فضای سبز می پردازد. هدف پژوهش فراهم آوردن فضای مطلوب شهری هم از لحاظ دید و بصری و هم از لحاظ زیست محیطی با استفاده از ایده های نوین است. نتایج تحقیق نشان میدهد که با وجود معایب و هزینه های جانبی بستر سازی، اجرا، نگهداری و تعویض که این نوع فضای سبز دارد اما از نظر شرایط اکولوژیکی و حفظ زیبایی‌های طبیعی، حفظ سلامت جسم و روح شهروندان، ارزش‌های اقتصادی و معنوی و غیره حائز اهمیت شایانی بوده و با نائل آمدن بر مشکلات این طرح می توان به فضای مطلوبی دست یافت.

واژگان كليدي: فضای شهری، معماری سبز، بام سبز، دیوار سبز

 

دستورالعمل طراحی پایدار دیوار سبز(Green wall)، راهبردی به سوی معماری و شهرسازی پایدار

ساحل سوری،حمید مرادی، مریم نامداری، حدیث حقیقت شعار

چکیده

امروزه استفاده از ظرفیت نمای ساختمان برای ایجاد فضای سبز در جهت ایجاد ساختمان‌ها و شهرهای پایدار، مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفته است. دیوار سبز به عنوان فناوری نوینی شناخته می‌شود که از نظر ابعاد زیست‌محیطی، در کاهش آلودگی هوا و آلاینده‌ها، کاهش گازهای گلخانه‌ای، تعدیل دمای محیط پیرامون ساختمان، کاهش آلودگی صوتی، کاهش مصرف انرژی و بهبود کیفیت محیط‌زیست، کاهش هزینه و زیباسازی محیط نقش ویژه‌ای دارد. پژوهش حاضر با روش توصیفی- تحلیلی و گردآوری اطلاعات به روش کتابخانه‌ای دستورالعمل‌های اجرایی در راستای طراحی مناسب و پایدار دیوارهای سبز به منظور بازده هرچه بیشتر این سیستم ارائه می‌دهد. نتایج حاصل نشان می‌دهد که با طراحی بهینه و اجرای دستورالعمل‌های مناسب و رعایت ملاحظات مطرح‌شده در ارتباط با طراحی و اجرای دیوار سبز می‌توان از آن به نحو ایده آل در جهت پایدارسازی ساختمان‌ها و شهرها بهره برد.

کلمات کلیدی : دیوار سبز، طراحی پایدار، کاهش مصرف انرژی

 

بام سبز و دیوار سبز عناصر همخوان با زندگی شهری معاصر

ناجیه ابویسانی جغتایی، سیده تکتم علوی سبزواری

چکیده

افزایش روز افزون جمعیت و نرخ شهرنشینی در دهه‌های اخیر و تغییر الگوی سکونت انسان از حالت افقی به حالت عمودی و روی آودرن وی به برجها و آسمان خراشها، مشکلات بسیاری را برای خود و کره زمین بوجود آورده است. همچنین شهرهایی که تا دیروز علاوه بر تامین نیاز انسان به سکونت، محیطی زیبا و چشم نواز برای ساکنانشان فراهم میکردند، امروزه به محلی برای حضور بناهای بلند مرتبه و حجم زیادی از وسایل نقلیه شده است. هدف از انجام این پژوهش، افزایش حضور فضای سبز در شهرها، بویژه استفاده از تکنولوژی بام‌ها و دیوارهای سبز شهری بعنوان نمونه‌های سازگار با زندگی امروز یک شهروند ایرانی و ارائه راهکارهایی در این زمینه میباشد. این مقاله بر اساس مطالعات کتابخانه ای و استفاده از تجربیات کشورهای پیشگام، به بررسی روشهای ساخت و اجزای تشکیل دهنده و مزایای آنها می‌پردازد.

کلمات کلیدی: انرژی، بام سبز، دیوار سبز، معماری سبز


مبلغ قابل پرداخت 4,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ فروردین ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 3127

کرج، آزادگان، ابتدای بلوار مطهری، خیابان شهید سبحانی، پلاک48، واحد4

ارائه پایان نامه، پروپوزال، تحقیق و مقاله معماری و شهرسازی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما