آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 119
  • بازدید دیروز : 374
  • بازدید کل : 1041625

5 مقاله با موضوع مبلمان شهری(فایل word قابل ویرایش)


5 مقاله با موضوع مبلمان شهری(فایل word قابل ویرایش)

5 مقاله با موضوع مبلمان شهری(فایل word قابل ویرایش)

 

فایل‌های مقالات این پروژه به صورت word و قابل ویرایش ارائه شده است. با توجه به اینکه این مقالات در همایشهاي ملي منتشر شده است، منبع ارزشمندی برای مطالعه و ارائه پروژه های دانشگاهی است.

عناوین:

 

-نقش مبلمان شهری درتوسعه گردشگری (نمونه موردی شهرگرگان)

 

 

-جایگاه مبلمان شهری در شهرهای ایرانی– اسلامی

 

-بررسی وضعیت مبلمان شهری ( نیمکت ها و مکانهای نشستن) پیاده رو های شهر مشهد با تاکید بر نقش کارکردی و هویتی و هماهنگی با زمینه و بافت

 

-نقش مبلمان شهری در تولید فضای شهری پایدار نمونه موردی خیابان ولیعصر تهران

 

 

-مبلمان شهری، ضرورت یا امکان

 

 

 

نقش مبلمان شهری درتوسعه گردشگری (نمونه موردی شهرگرگان)

امیدشربتی، محمدابراهیم سقایی

چكيده

طراحی فضاهای شهری باتمامی تسهیلات وتجهیزات،محیط مناسبی رابرای زندگی وفعالیت شهری فراهم می آورد. تغییر ساختار و کالبدشهرهای امروزی توان های محیطی جدیدی را می طلبد،که به نظر میرسد میتوان ازمبلمان شهری جهت ارتقاء محیط و به تبع آنزندگی ورفتار شهروندان برمحیط گردشگری تاثیرگذاشت.این مهم ضرورت توجه بیشترمسئولان مرتبط به امورشهری،مقرارات مشخص،اصول لازم باشرایط محیطی جدید، در شهرهای امروزی را نشان می دهد.هدف بهبود کیفیت محیط شهری و گردشگری برای برآوردن نیازهای مختلف انسانی می باشد.بدنبال این هدف می بایست لوازم وراهکارهای امروزی لوازم ومبلمان شهری راشناخت.بنابراین تحلیل فضای مبلمان شهری و شناخت نقاط ضعف و قوت آن، به عنوان یکی از عناصر مهم شهر گرگان در بخش مرکزی،با کاهش آثار مخرب آن،گسترش نامناسب و بالا بردن سطح زیبای بصری، موجب افزایش کیفیت زیستی و هویت بخشی به سکونت ساکنان آن می گردد.در این پژوهش با استفاده از روش های تحلیلی و جمع آوری داده ها و اطلاعات از طریق مطالعات و پیمایش میدانی، پرسشنامه،مصاحبه بامتخصصان (در سازمانهای مرتبط نظیر سازمان زیباسازی شهرداری و...) اوضاع و شرایط موجود مبلمان شهری در محدوده های گردشگری بخش مرکزی شهر گرگان بررسی شده است.سپس،باتوجه به نتایج بدست آمده در زمینه ی نقاط قوت و ضعف این عناصر، راهکارهایی جهت ایجاد شرایط مناسب محیطی،برای شهروندان،کمک به حفظ آسایش و رفاه آنها،ارتقای کیفیت فضاهای عمومی شهر و دستیابی به شرایط مناسب گردشگری و بهینه در زمینه مبلمان شهری ارایه شده است.

واژه‌هاي كليدي:مبلمان شهری،زیباسازی فضا،گردشگری شهری،توان های محیطی

 

جایگاه مبلمان شهری در شهرهای ایرانی اسلامی

سید مسعود سعیدی

چکیده

تلاش مدیران شهری در سال های گذشته برای برقراری پیوند بین میان زندگی مدرن امروز و زیبایی و سادگی فرم ها و نقوش معماری اسلامی و ایرانی ستودنی است . تلاشی که هنوز به فرجامی نرسیده است . اما براستی تفاوت در کجاست و عناصر مبلمان شهری در چه زمانی اسلامی و در چه زمانی غیر اسلامی هستند ؟ در این سخنرانی کوشش شده تا با نگاهی به شیوه های شهرسازی اسلامی – ایرانی به نکاتی قابل تعمیم در عناصر و اجزاء شهر برسیم و آنان را مورد تحلیل قرار دهیم . در مسان شیوه های شهرسازی ایرانی پس از اسلام ، مکتب اصفهان به عنوان نمونه ای قابل الگو برداری انتخاب و در خصوص آن توضیح داده شده و سپس این ملاک ها و معیارها به مبلمان شهری بسط یافته است . بدون شک ، مبلمان شهری با رویکردی اسلامی و ایرانی در شهری اسلامی و ایرانی بوجود می آید بنابر این این سخن در تلاش است تا قبل از مبلمان یادآور فاصله گیری شدید شهرهای امروزی ما با شهرهای با هویت و اصیل گذشته این سرزمین باشد .

واژه های کلیدی: مبلمان شهری، منظر شهری، مکتب شهرسازی اصفهان، شهر ایرانی – اسلامی

 

بررسی وضعیت مبلمان شهری ( نیمکت ها و مکانهای نشستن) پیاده رو های شهر مشهد با تاکید بر نقش کارکردی و هویتی و هماهنگی با زمینه و بافت

سیده تکتم علوی سبزواری، محسن طبسی

چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی نیمکت های شهری مشهد و بررسی مشکلات و کمبودها و ارائه راهکارهایی برای بهبود وضع موجود انجام شده است. با توجه به گسترش روزافزون شهرها و حضور مدرنیته و ویژگیهای آن از جمله سرعت ساخت و ساز، ماشینی شدن، سادگی و... خیابان و از ملزومات آن پیاده روهای کنونی شهرهای ما از هویت و به ویژه عابر محور بودن تهی شده اند. سلطه مدرنیته و ماشین بر زندگی امروزی حضور عابرین پیاده را در فضاهای شهری به ویژه خیابانها کمرنگ کرده تا جایی که پیاده روها تنها تبدیل به مسیری عبوری و در واقع وسیله ای برای برآوردن نیازهای اولیه و ناچیز عابرین پیاده شده است.شاید یکی از اولین و مهم ترین این امکانات شهری نیمکت ها و شاید به زبان بهتر فضاهای نشستنی است که برای عابرین پیاده در فضاهای مکث (یا در طی مسیر عبوری) تدارک دیده می شود. توجه به این عنصر شهری یکی از عواملی است که می تواند به بهبود روابط اجتماعی، برآوردن نیازهای روحی و روانی و آشتی شهروندان با فضاهای شهری کمک کند.تا کنون در این زمینه پژوهش های اندکی صورت گرفته است. از آن جمله می توان به بررسی مسائل هویتی در سطح شهر مشهد(با تاکید بر فرهنگ ایثار و شهادت) و همایش مرتبط با مبلمان شهری در شهر تهران اشاره کرد.روش به کار رفته در پژوهش روش اسنادی و انجام مشاهدات میدانی بر اساس نمونه های انتخابی در سطح شهر مشهد می باشد.بر اساس معیارهای حاصله از مطالعات به این نتیجه می رسیم که در طراحی نیمکت های سطح شهر مشهد به مسائل فرهنگی و هویتی و خلاقیت توجهی نشده(در صورت وجود بسیار اندک) وسایر پارامترهای موثر در فضاهای شهری هم به جز استانداردها وضوابط در اولویت های بعدی قرار گرفته اند که نتیجه حاصل فضاهای شهری بی روح و هویتی است که شهروندان رغبتی به حضور و استفاده از امکانات آن ندارند.

واژه‌های کليدي: مبلمان شهری، نیمکت ها، شهر مشهد، پیاده رو ها،هویت و فرهنگ،خلاقیت

 

نقش مبلمان شهری در تولید فضای شهری پایدار نمونه موردی خیابان ولیعصر تهران

لیلا جوانمردی، پویان شهابیان

چکیده:

توسعه پايدار و توسعه پايدارشهري طي دهه هاي اخيربه تدريج به الگوواره ای نوين در ادبيات نظري و علمي رايج درباب توسعه و برنامه ريزي شهري تبديل شده است . فرآيندتوسعه پايدار داراى تعاريف وسيعى است در کوتاه‌ترين شکل مى‌توان آن را چنين بيان کرد: افزايش کيفيت زندگى شهروندان، بدون آن که منابع طبيعى در اثر فشار بيش از حد نابود شود. این الگوواره درمجموع بر"پايداري" واستمرارتوسعه براي همگان ونسلهاي آينده طي زمان تأكيددارد و با فراتر رفتن از جنبه زیست محیطی دارای ابعاد مختلفی گشته که به سه دسته اصلی تقسیم میشوند:ابعاداقتصادي،اجتماعي وزيست محيطي

یکی از رهیافتهای شهرسازی پایدار ساماندهی فضاهای شهری و احیای فضاهای عمومی است، به گونه ای که کیفیت این فضاها را ارتقاء بخشیده و نیازهای ساکنان را برطرف نماید. مبلمانهای شهری از مولفه های اصلی فضاهای شهری هستند. با ساماندهی آنها و حرکت به سوی طراحی مبلمان شهری پایدار با مقیاس انسانی میتوان به شهرهای سالم و پایدار نزدیک شد.

طراحی مبلمان شهری با رویکرد پایداری، نگاهی تک بعدی نبوده نگرشی همه جانبه و در ابعاد مختلف است. به گونه ای که علاوه بر محیط زیست، اقتصاد، عدالت (عدالت جنسی و عدالت سنی)، امنیت، مشارکت اجتماعی وفرهنگ را نیز در بر میگیرد. با توجه به نقش مبلمان شهری به عنوان یکی از اجزا سازنده فضا شهری و از ارکان مهم دستیابی به فضای شهری موفق ، نیاز به طراحی مبلمان شهری پایدار با دیدی چند جانبه برای حصول به شهر پایدار ضروری به نظر میرسد. توجه به مبلمان شهری از دو رکن اصلی و متفاوت میتواند منجر به ایجاد فضای شهری پایدار شود این دو رکن توسط نگارنده به دو رکن درونی و بیرونی نامگذاری شده است.

الف- رکن درونی: روند طراحی و تولید مبلمان شهری:که شامل مواد و متریال مورد استفاده در مبلمان، نحوه طراحی مبلمان و چیدمان قطعات در مبلمان شهری و خلاقیت نهفته در آن است

ب-رکن بیرونی: استفاده از مبلمان شهری به عنوان عوامل مشوق پایداری: که شامل نحوع عملکرد و کاربرد مبلمان شهری در فضا میشود به عنوان مثال میتوان به استفاده از مبلمان شهری به عنوان عنصری جهت تشویق شهروندان به مقوله توسعه پایدار و یا استفاده از انرژی های بازگشت پذیر از طریق مبلمان شهری در فضای شهری اشاره نمود.

در این پژوهش با استفاده از شیوه اسنادي و مرور بر ادبیات موضوع به تفکیک رابطه متقابل میان مبلمان شهری و سه بعد محیط زیست، اقتصاد و جامعه پرداخته شده است.پس از بررسی ابعاد مختلف پایدار ی معیارهای کلی طراحی مبلمان شهری پایدار ارائه گشته است و در نهایت معیار های فوق در نمونه موردی خیابان ولیعصر تهران بررسی و تحلیل گشته اند.

واژگان کلیدی: مبلمان شهری، توسعه پایدار،محیط زیست، اقتصاد

 

مبلمان شهری، ضرورت یا امکان

محمدرضا فرساد نعیمی

چکیده

با توجه به اهمیت مبلمان شهری در کیفیت فضاهای شهری، مطالعه ی حاضر به بررسی وضع موجود برخی از عناصر مبلمان شهری در شهرستان خوی بعنوان دومین شهر بزرگ استان آذربایجان غربی پرداخته است. در این بررسی وضع موجود برخی از مبلمان شهری محدوده مرکزی شهرستان خوی بصورت مصور ثبت و با استانداردهای مبلمان شهری مقایسه گردید ، وجود مشکلاتی نظیر: پراکندگی نامناسب مانند مکان یابی نادرست تابلوهای راهنما، سطل های زباله و... وعدم هماهنگی محیطی (عدم هماهنگی با بافت شهری به خصوص بافت قدیمی)، طراحی نامناسب، استفاده ازمصالح نامرغوب، عدم رعایت استانداردهای لازم و... همچنین مشکلاتی مثل تخریب گرایی و عدم رسیدگی و مدیریت مناسب و دائمی از طرف مسئولین باعث شده است که مبلمان شهری بخش مرکزی شهرستان خوی نه تنها از نظر کمیت و پراکندگی پاسخ گوی نیاز شهروندان نباشد، بلکه از نظر کیفی نیز در سطح پایینی قرار داشته باشد. نتایج بررسی حاضر حاکی از اینست که توجه ناکافی مدیران شهری به مقوله ی مبلمان فضاهای شهری می تواند منجر به اقدام مستقیم مردم در جهت رفع نیازهای خود گردد، لذا مدیریت صحیح خدمات شهری، در کنار طراحی و مکانیابی صحیح و نیز تلاش در راستای ارتقاء آگاهی و فرهنگ عمومی مردم ضروری به نظر می رسد.

واژگان کلیدی: مبلمان شهری، کیفیت فضاهای شهری، مدیران شهری، شهروندان


مبلغ قابل پرداخت 7,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۵ فروردین ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 3353

کرج، آزادگان، ابتدای بلوار مطهری، خیابان شهید سبحانی، پلاک48، واحد4

ارائه پایان نامه، پروپوزال، تحقیق و مقاله معماری و شهرسازی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما