آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 61
  • بازدید دیروز : 1071
  • بازدید کل : 1044453

4 مقاله با موضوع هویت در شهرسازی و طراحی شهری- بخش دوم(فایل word قابل ویرایش)


4 مقاله با موضوع هویت در شهرسازی و طراحی شهری- بخش دوم(فایل word قابل ویرایش)

4 مقاله با موضوع هویت در شهرسازی و طراحی شهری- بخش دوم(فایل word قابل ویرایش)

فایل‌های مقالات این پروژه به صورت word و قابل ویرایش ارائه شده است. با توجه به اینکه این مقالات در همایش هاي ملي منتشر شده است، منبع ارزشمندی برای مطالعه و ارائه پروژه های دانشگاهی است.

عناوین:

-بازیابی هویت کالبدی در بافت فرسوده از طریق بازنمایی خاطرات بصری

-بررسی ضرورت توجه به نمادها جهت ارتقاء هویت شهری نمونه موردی: شهرستان گنبدکاووس

-ارزیابی نقش هنر شهری در ارتقاء هویت مکانهای شهری(مطالعه موردی شهر ساری)

-نقش و جایگاه فضاهای شهری در هویت بخشی

 

بازیابی هویت کالبدی در بافت فرسوده از طریق بازنمایی خاطرات بصری

محمدصادق فلاحت، جمال افشاری

چكيده

یکی از دغدغه های جوامع شهری فرسودگی بافتهای درون شهری است. با اندکی تامل این بافتهای فرسوده آینه تمام قد تاریخ جوامع پیشین ما هستند و هویت کنونی ما در گرو بازسازی و باززنده سازی این فضاها است.بشر موجودی اجتماعی است لذا نیازمند بقاء جوامع انسانی است و موجود اجتماعی نیازمند فرهنگ است. فرهنگ که ضامن تداوم جوامع اجتماعی است ایجاد خاطره می کند. افراد جامعه دارای خاطرات شخصی و جمعی هستند؛ خاطره و مخصوصا خاطره جمعی در شهر اهمیت بسزایی دارد.بافت های فرسوده که آبستن این خاطرات جمعی هستند، به مرور زمان از بین می روند و بافت های با ارزش جدید نیز تولید نمی شود؛ لذا با از بین رفتن خاطرات جمعی و ناتوانی در تولید خاطرات جمعی، جوامع بعدی فاقد خاطره می شوند بنابراین فرهنگ پیشین به مرور فراموش می شود.در این مقاله بررسی می شود که بافت های فرسوده اگر به خودی خود رها شوند تبدیل به یک معضل می شوند اما یک پتانسیل بالقوه هستند که با برنامه ریزی صحیح می توان حیات و پویایی را به این بافت ها بازگرداند. از این طریق می توان مردم را با این بافت های فرسوده آشتی داد و خاطرات جمعی را زنده کرد و خاطرات جدیدی را نیز خلق کرد. لذا جوان امروز با شهری که در آن زندگی می کند ارتباط برقرار می کند و تعلق خاطر سبب خلق خاطره و در نهایت جامعه ای با هویت خواهیم داشت.

واژه‌هاي كليدي: هویت کالبدی، بافت فرسوده، خاطرات بصری، احیا

 

بررسی ضرورت توجه به نمادها جهت ارتقاء هویت شهری نمونه موردی: شهرستان گنبدکاووس

رویا نوری پور، ندا ضیابخش

چكيده

معماری معاصر کشور ما عاری از هر گونه نسبت و ارتباط با معماری غنی و ارزشمند ایرانی است و این امر سبب ایجاد نوعی تضاد و دوگانگی در ادراک ما از معماری و شهرسازی شده است. هویت شهری یکی از عناصر مهم در ادراک شهر است. در این مقاله به صورت اجمالی به مبانی نظری و اهمیت کاربرد نمادها در ایجاد و ارتقاء حس هویت در محیط های شهری و دیگر عناصر و نشانه های هویت پرداخته شده است. بدین منظور، پس از تعریف هویت از نظر لغوی و دیدگاه صاحبنظران، به ابعاد، انواع و مراتب هویت، نشانه های هویتی در شهر و عوامل موثر بر هویت شهری به روش مبتنی بر مطالعات کتابخانه ای پرداخته شده است. در نتیجه از عناصر تاثیرگذار در ارتقاء هویت گمشده شهر گنبدکاووس که واجد ارزش های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و ... می باشد، می توان به برج قابوس بعنوان نمایشی از توان علمی و مهندسی ایرانیان و سمبل و نشانه شهری اشاره کرد. شناساندن و معرفی این نشان در سطح ملی ابزاری موثر و نسبتا ارزان برای غنی سازی هویت، خوانایی و تطابق با محیط است.

واژه‌هاي كليدي: هویت شهری، نماد، ارتقاء هویت

 

ارزیابی نقش هنر شهری در ارتقاء هویت مکانهای شهری(مطالعه موردی شهر ساری)

نیوشا چمنی، علی اکبر سردره،فاطمه نبی زاده روشن

چکیده

نقاشیدیواری به عنوان یک هنر عمومیباقابلیتهایگفتمانی،کارکردهایچندگانهایدرمحیط شهری دارد. ازجملهاینکارکردها می توان به نقش آن درطراحی و زیباسازی محیط و معرفی هویت و دیدگاههای ارزشی شهروندان اشاره نمود. در کشور ما نقش مردم در خلق هنر شهری و به ویژه نقاشی های دیواری نادیده انگاشته شده است، در نتیجه آثار دیواری به صورت گسترده و بی برنامه به گونه ای خلق شده اند که ضمن عدم رعایت کیفیت های زیبایی شناختی در دیوار، معماری، و محیط، تعاملی مناسب با ظرفیت های بیانی و ادراکی مخاطب ایجاد نکرده اند. مقاله حاضر به این مساله پرداخته است. برای رسیدن به این هدف شهر سازی به عنوان نمونه موردی انتخاب شده و ضمن دسته بندی آثار دیواری، و بررسی نحوه شکل گیری آنها به ارزیابی این آثار با استفاده از معیار های ارزیابی هنر شهری پرداخته شده است. نتایج این بررسی نشان می دهد که عدم توجه به هماهنگی بین اثر دیواری ، مخاطب و محیط ضمن تخریب فضای بصری دیوار، به سلیقه و فرهنگ زیبایی شناسی و ارزشهای هویتی مخاطب صدمه وارد کرده و مخاطب را مورد تهاجم بصری قرار داده و باعث بی هویتی محیط و فضای شهری شده اند.­

واژگان کلیدی: هنر شهری، نقاشی دیواری، هویت، ارزیابی، ساری

 

نقش و جایگاه فضاهای شهری در هویت بخشی

عبدالله خداوندی، محمود یزدانی امیری، احمد خداوندی، افق فلاح

چكيده

شهرهای کنونی ایران به نسبت دوره های گذشته از نظر هویتی دچار یک نوع بحران شده است و میتوان گفت شهرها از اصل خود دور مانده اند. در دوره های گذشته ترکیب فضاها با یکدیگر باعث می گردید که شهر دارای سیمای منحصر به فرد، شاخص ها و نمادها، عناصر تداعی کننده فرهنگ و تاریخ و همچنین همبستگی اجتماعی باشد. اما امروز با ورود به عصر مدرنیته شهرهای ایران دچار یک نوع سردرگمی در ارائه ی تصویری از هویت خود شده اند. زیرا نه توانسته اند که گذشته خود را حفظ کنند و نه که خود را با شرایط دنیای کنونی مطابقت دهند.در پژوهش حاضر هدف این است که نقش هویت بخشی در فضاهای شهری بررسی شود. در این پژوهش از روش توصیفی – پیمایشی استفاده شده و شیوه گردآوری دادها مورد نیاز به صورت کتابخانه ای و اسنادی استفاده گردیده است .شهرها از ابتدای شکل گیری تا کنون دارای هویت می باشند. یعنی اینکه هویت، بخشی جدا نشدی از شهرها می باشد، اما نوع و اثر بخشی هویت در فضاهای گوناگون شهرها با هم متفاوت بوده است؛ به نحوی که در بعضی شهرها این هویت بخشی جلوه خاص پیدا کرده و نمود بیشتری نسبت به شهر دیگری دارا می باشد. امروزه هویت شهری، هم چون حلقه ای گم شده است و شهرها نه بر پایۀ هویت اصیل خود، بلکه بر پایۀ تقلیدهای بدون اندیشه از مظاهر غربی و الگوهای مدرن بدون توجه به الگوهای بومی در حال شکل گیری و گسترش اند.

کلید واژه: فضاهای شهری، هویت بخشی، جایگاه

 


مبلغ قابل پرداخت 7,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۵ فروردین ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 3100

کرج، آزادگان، ابتدای بلوار مطهری، خیابان شهید سبحانی، پلاک48، واحد4

ارائه پایان نامه، پروپوزال، تحقیق و مقاله معماری و شهرسازی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما