اصول طراحی مبلمانِ محیطهای یادگیری با رویکرد ایجاد فضاهای خلاق و انعطافپذیر برای کودکان
این مقاله در اولین همایش ملی معماری پایدار و توسعه شهری پذیرفته شده است.
فایل این مقاله به صورت word و قابل ویرایش است.
لینک مقالات همایش در سایت سیویلیکا (+)
در سالهای اخیر با ایجاد تغییر در نظامهای آموزشی، اهمیت فضاهای آموزشی و سازگار نمودن بستر يادگيری با نيازهای کودکان، بیش از پیش مورد توجه صاحبنظران تعلیم و تربیت قرارگرفته است و برای جذابتر کردن این فضاها تدابیر گوناگون اندیشیده شده است، چرا که محيط فيزيکی میتواند تعاملات و در پی آن فرآيند يادگيری را تقويت و يا تضعيف نمايد. این نوشته ضمن شناخت تاثیر محیط بر کودک و نقش مبلمان به عنوان یکی از عناصر موثر در یادگیری و تحریک حس کنجکاوی کودکان، ضرورت بهرهگيری از عامل انعطافپذيری در محيطهای يادگيری را مورد تاکيد قرار داده است. در اين رابطه برخی از راهکارهای انعطافپذير ساختن محيطهای يادگيری ارائه و برای روشن شدن موضوع، برخی از مطالعات در زمينه رشد کودکان و سير طراحی محيطهای يادگيری با الگوی انعطافپذيری، مورد بررسی قرار گرفته است.
واژههاي كليدي: طراحی مبلمان، محیطهای یادگیری، فضاهای آموزشی انعطافپذیر، خلاقیت، کودک
مبلغ قابل پرداخت 2,350 تومان