آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 302
  • بازدید دیروز : 265
  • بازدید کل : 1054142

6 مقاله علمی با موضوع باغ ابرانی-بخش دوم (فایل word قابل ویرایش)


6 مقاله علمی با موضوع باغ ابرانی-بخش دوم (فایل word قابل ویرایش)

6 مقاله علمی با موضوع باغ ابرانی-بخش دوم (فایل word قابل ویرایش)

 

فایل‌های مقالات این پروژه به صورت word و قابل ویرایش ارائه شده است. با توجه به اینکه این مقالات در همایشهاي ملي منتشر شده است، منبع ارزشمندی برای مطالعه و ارائه پروژه های دانشگاهی است.

 

عناوین:

-آفرینش باغ ایرانی در تعامل با عناصر طبیعی

-بازخوانیمفهومباغایرانیبانگرشیبرتوسعهپایدار

-همخوانی اکولوژیکی با محیط در باغ شهر ایرانی

-تحلیلی بر مکان یابی کوشک در باغ ایرانی

-بررسی مفاهیم موجود در باغ ایرانی و تاثیر آن در شکل گیری فضاهای معماری و شهرسازی پایدار

 

آفرینش باغ ایرانی در تعامل با عناصر طبیعی

عقیل امامقلی، رامونا حیدری فر، فرانک زند حمیدی، لیدا خورسندی

چكيده

باغ ايراني در شهرسازي و معـــاری سنــــتی ايــران دارای جايگــــــاهي بلند مرتبه و رفيع می باشـــد. باغ ایرانی تنها یک پدیده هنری در حوزه معماری نیست، بلکه یک پدیده فرهنگی و چند بعدی است که متعلق به جامعه و فرهنگ ایرانی است. باغ ایرانی و عناصر تشکیل دهنده آن بخش مهمی از ساختار فضایی و معماری سنتی را در خود جای داده است و به گونه ای حکیمانه با عناصر طبیعی همچون آب و گیاهان در هم آمیخته است که در نهایت می توان باغ ایرانی را به عنوان رابطه حکیمانه انسان و طبیـــــــعت خداوندی دانست. روش تحقیق در این پژوهش به صورت توصیفی – تحلیلی بوده و نتایج پژوهش بیانگر ساختار و نظام معماری معین باغ ایرانی با عناصر طبیعی همچون آب و گیاهان می باشد. در این پژوهش به بررسی باغ ایرانی به عنوان پدیده ای جدایی ناپذیر در شهرسازی و معماری سنتی ایران و همچنین به چگونگی بهره مندی از عناصر طبیعی در شکل گیری باغ ایرانی پرداخته شده است.

واژه‌هاي كليدي: باغ ایرانی، آفرینش، عناصر طبیعی، گیاه، آب

 

همخوانی اکولوژیکی با محیط در باغ شهر ایرانی

مصطفی دارابی نژاد، آریا کاویانی

چكيده

محوریت شهر های اکولوژیک که در ارتباط مناسبی با محیط طبیعی و بیوسفر قرار دارند، توجه به ویژگی های بومی و محیطی است به نحوی که بتوانند ساختار یکپارچه و هماهنگ با محیط داشته و در عین حال کمترین آسیب را به زیست بوم برساند.روند و فعالیت های انسانی در این الگو با روند و خواسته های طبیعت هماهنگ شده اندو باعث تلفیق سیستم های انسان ساخت با فرایند و سیستم های طبیعی می شود.

تغییرات ساختاری در شهرها باعث ایجاد دگرگونی و زوال در محیط طبیعی خواهد گردید. بنابراین مسیر اصلی در طراحی شهرهای اکولوژیک بر مبنای احیا و پایداری آن ها و ایجاد رابطه متداوم بین سیستم های انسان ساخت با اکوسیستم طبیعی است. با توجه با اين تفاسير ما سعي در شناسايي باغشهرهاي داريم که در گذشته به بهترين نحو ممکن، فضاهاي شهريمان را آراسته بوده اند و الگويي مناسب براي طراحي شهرهايمان ارائه داده بودند. با بررسي این نوع شهرها به نکاتي در باب ساختار، عملکرد، نوع بينش و فرهنگ ايراني که در پس زمينه اين شهر ها وجود داشته ، پي برده و ارتباط آن را با طبیعت و ساختار اکولوژیک شهرها مشخص می نماییم. به منظور بررسی فرضیه مذکور ابتدا با تحلیل محتوای متن ، به بررسی متون مربوطه پرداخته شد. در این رابطه ضمن بیان مفهوم اکولوژی شهری به نظریات دانشنمندان غربی که به گونه ای به مقوله اکولوژی و ارتباط آن با شهر اشاراتی داشته اند، پرداخته می شود. از بررسی رویکردهای اندیشمندان در رابطه با تاثیر رویدادها بر کالبد شهر و شفاف سازی متن که در مبحث مربوطه ذکر شد ، معیارهای استتنتاج شده است.در ادامه با تحلیل ساختاری و کالبدی باغ شهرهای ایرانی به تطبیق معیارهای بدست آمده اشاره می شود. تا بدین طریق بتوان با استفاده از تجارب آن ، مباني کلي براي طراحي فضاهاي عمومي شهري و همچنين باغ شهرهاي که امروزه بحث احداث آنها وجود دارد، ارائه کرد.

واژه‌هاي كليدي: باغ شهر ایرانی، شهر اکولوژیک، ساختار باغ شهر

 

تحلیلی بر مکان یابی کوشک در باغ ایرانی

حمیدرضا صارمی، رسول ده دهی

چکیده

باغ ايراني باتوجه به مبانی وکلیت آن، گذشته از فضايي عملكردي كه ساکنین در آن دمي بياسايند و تفرج كنند، خود مفهومي از فرهنگ وآداب سنن مردم این مرز و بوم است. یک از شاخصه های اصلی وبارز باغ که با معماری مصنوع در ارتباط است ساخت کوشک در باغ می باشد . عموما کوشک در محوریت با راه ورودی باغ قرار دارد ،که این ویژگی باعث به وجود آمدن دید ومنظر در باغ می شود.در این مقاله دلایل مکان یابی کوشک در باغ سازی ایرانی مورد بررسی قرار گرفته است .در مطالعات صورت گرفته وهمچنین کتب مطالعه شده درباره کلیت باغ سخن به میان آمده وکمتر به جزییات احداث کوشک پرداخته شده است بررسی های انجام شده نشان می دهد که دلایل جایگیری کوشک در باغ ایرانی دارای چه پارامترهایی می باشد؟ نظر به این است که به غیر از دلایل محیطی همچون گریز از گرمایی طاقت فرسا علت های مهم دیگری نیز در ساخت کوشک ونحوه مکان یابی آن در باغ های زیبا ومنظم ایران وجود داشته است.روش تحقیق دراین پژوهش از نوع تحلیلی- توصیفی و روش جمع آوری اطلاعات از نوع کتابخانه ای می باشد.نتایج کلی به دست آمده در مکان یابی ساخت کوشک توجه به شیب وتوپوگرافی زمین وهمچنین اصل مرکزیت ،تامین آسایش حرارتی ،تقارن ومحوریت کوشک با درب ورودی باغ می باشد.

کلمات کليدي: باغ ایرانی، ساختار باغ، کوشک،مکان یابی

 

باغ شهر ایرانی، الگویی برای توسعه پایدار شهری(نمونه موردی: شهر نطنز)

مرضیه رضایی قلعه

چکیده

شهرسازی و باغ­سازی، به دلیل شرایط گرم و خشک اقلیمی ایران همواره جریانی هماهنگ و به هم پیوسته بوده­اند. ترکیب این دو جریان مفهومی را به وجود آورده که امروزه باغ شهر نامیده می­شود. باغ شهر­ها ترکیبی از باغات و مزارع در لابلای بافت شهری بوده که شرایط مناسب زیست محیطی را برای شهروندان به وجود آورده و در کنار آن نقش موثری در معیشت شهروندان داشته است؛ باغ­شهر­ها، در حقیقت شهرهایی خودکفا و پایدار بوده­اند که با تکیه بر منابع خود و با کشاورزی در تمامی شرایط سخت اقلیمی و حتی در جنگ یا محاصره ­توانسته اند به تنهایی و بدون کمک از شهرهای پیرامون به حیات خویش ادامه دهند. این شهرها که طبیعت، فرهنگ، اقتصاد و جامعه را با یکدیگر به خوبی ترکیب کرده بوده­اند را می­توان شهرهایی پایدار و خودکفا در تاریخ شهرسازی و معماری ایران دانست. بنابراین یافتن الگو­های آنان می­تواند ما را در روند برنامه­ریزی و طراحی شهرهای پایدار به ویژه در شهرهای میانی یاری نماید. نطنز، شهری در حاشیه کویر، دارای باغات فراوان در بافت شهری خود بوده که با استناد به اسناد و مدارک می­توان آن را به عنوان باغ­شهری تاریخی شناسایی نمود. بخش گسترده­ای از باغ­شهر نطنز همچنان موجود بوده و با فرض اینکه نطنز باغ­شهری پایدار بوده، به بررسی الگوهای آن به عنوان الگوهای شهر پایدار ایرانی پرداخته شده­است.­­ روش تحقیق به شیوه تحلیل محتوا از طریق بررسی نمونه موردی بوده که اطلاعات آن از طریق مشاهده و مطالعه اسنادی به دست آمده است.

کلمات کلیدی: باغ­شهر، الگو، توسعه پایدار، کشاورزی، خودکفا

 

بررسی مفاهیم موجود در باغ ایرانی و تاثیر آن در شکل گیری فضاهای معماری و شهرسازی پایدار

ویدا تنهائیان،شهریار شقاقی گندوانی

چكيده

مقاله حاضر به بررسی مفاهیم موجود در باغ ایرانی و استفاده از نمادها و عوامل تاثیر گذار در باغ ایرانی به عنوان فضایی با ارزش های معنایی و محیطی می پردازد. در ابتدا به بازخوانی ریشه های فرهنگی ایران و تاثیر آن به عناصر و ساختار باغ ایرانی می پردازد و در بخش دوم به بررسی مفاهیم موجود در خود باغ و نمادهای استفاده شده در باغ ایرانی و عوامل تاثیر گذار آن در فضاهای معماری و شهرسازی پرداخته می شود. که در نتیجه اصول و شاخص های برآمده از مجموعه عوامل ذکر شده همواره در طول تاریخ باغ سازی ایران در حال تداوم بوده که این امر در معماری و شهرسازی معاصر کم رنگ تر گردیده ولی با وجود تفاوت در صورت های مادی، اصول و شاخص های اصلی آن همواره حفظ شده است که لزوم تداوم استفاده از باغ ایرانی در قالب فضای سبز در شهرسازی و معماری معاصر ایران به طور کامل احساس می شود.

واژه‌هاي كليدي: باغ ایرانی؛ نماد؛ معماری و شهرسازی معاصرپایدار


مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ فروردین ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 2633

کرج، آزادگان، ابتدای بلوار مطهری، خیابان شهید سبحانی، پلاک48، واحد4

ارائه پایان نامه، پروپوزال، تحقیق و مقاله معماری و شهرسازی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما