آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 281
  • بازدید دیروز : 265
  • بازدید کل : 1054121

2 مقاله علمی با موضوع باغ ابرانی در اقلیم گرم و خشک (فایل word قابل ویرایش)


2 مقاله علمی با موضوع باغ ابرانی در اقلیم گرم و خشک (فایل word قابل ویرایش)

2 مقاله علمی با موضوع باغ ابرانی در اقلیم گرم و خشک (فایل word قابل ویرایش)

فایل‌های مقالات این پروژه به صورت word و قابل ویرایش ارائه شده است. با توجه به اینکه این مقالات در همایشهاي ملي منتشر شده است، منبع ارزشمندی برای مطالعه و ارائه پروژه های دانشگاهی است.

عناوین:

-تاثیر خانه باغ های مناطق کویری ایران در معماری پایدار این خطه: نمونه موردی شهرستان بم

-بررسی هویت آب در باغهای ایرانی (شهرهای کویری) جهت گذراندن اوقات فراغت شهروندان

 

تاثیر خانه باغ های مناطق کویری ایران در معماری پایدار این خطه: نمونه موردی شهرستان بم

معصومه شمس الدینی،یونس طاهری

چکیده:

معماری کویری ایران حاوی بسیاری ویژگی های منحصر به فرد است که ضمن توجه به نیازهای زیبایی شناختی با ظرفیت های طبیعی و اکولوژیک بستر خود نیز منطبق است،در واقع این معماری نه تنها از کیفیت محیط طبیعی خود نکاسته است بلکه ماهیت آن را نیز ارتقا بخشیده است.تکنیک های به کار رفته در این معماری بسیاری از مفاهیم نوین در عرصه معماری پایدار را در برمی گردد،در این مقاله شاخص های پایداری در خانه باغ های شهرستان بممورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است و روش پژوهش توصیفی و-تحلیلی است

در این مقاله نخست مروری اجمالی در مفهوم پایداری و به تبع آن معماری پایدار ارائه می گردد و پس از آن به شرح ویژگی های اقلیمی و جغرافیایی مناطق کویری به عنوان بستر اصلی مطالعه ،به بیان مهمترین الگوهای کهن پایداری در خانه باغ های این خطه پرداخته خواهد شد و معایب معماریجدید رادراین شهرستان بعد از زلزله سال 82 و بازسازی شهرستان ازنظرمواردی همچون به کارگیری مصالح ناهماهنگ باشرایطم نطقه،طراحی نامناسب بنا،عدم صرفه جویی درمصرف انرژیو تخریب محیط به صورت اجمالی مورد ارزیابی قرار می دهیم.

کلمات کلیدی: خانه باغ،خطه گرم و خشک، معماری پایدار

 

بررسی هویت آب در باغهای ایرانی (شهرهای کویری) جهت گذراندن اوقات فراغت شهروندان

سیده ملیحه داوری

چکیده

فضاهای شهری به عنوان عرصه ای برای تبلور زندگی جمعی، نقش چشمگیری در تعیین هویت و آفرینش تعاملات انسانی، تقویت و تداعی خاطرات و ایجاد تعلق خاطر برای نسل های آینده دارند. به این منظور حضور هماهنگی عناصر سازنده فضا که در ترکیب با هم، رابطه فرد را با محیط، فضا و افراد دیگر تبیین می کنند، جایگاه ویژه ای خواهد داشت. عناصر سازنده فضا متنوع هستند و در میان آنها عناصر طبیعی (آب، نور، گیاه و زمین) به برداشت انسان ها از محیط، رابطه شان با یکدیگر و پیوندشان با فضا کمک می کنند. یكي از عناصر اصلي و حياتي در باغ وجود آب است. همانطور که آب در ساخت باغ نقش دارد، باغ نیز در به وجود آمدن شهر نقش خود را ایفا می کند. آب عنصری است که بیش از دیگر عناصر طبیعی آدمی را تحت تاثیر قرار می دهد و با روح او پیوند نزدیکتری دارد. روش این پژوهش مبتنی بر اسناد و مطالعات کتابخانه ای و همچنین مطالعات میدانی می باشد و رویکردی تحلیلی -توصیفی دارد. هدف این مقاله بررسی نقش آب درجهت یادآوری پیوند ذاتی انسان با آب و ارزش و احترام آن نزد ایرانیان و همچنین تاثیر آن در باغ آرام بخش ایرانی در عین حال پرشور منطبق با نیازهای شهروندان برای تفریح،بحثها و گفتگوهای اجتماعی و گذراندن اوقات فراغت است. نتیجه این پژوهش، بازیابی مفهوم آب در شکل گیری باغهای کویری به عنوان محور اصلی برای شهروندان در فضایی تلفیق شده با طبیعت که بتوان محیطی جهت گذراندن اوقات فراغت مهیا نمود.

کلمات کليدي: هویت آب ، باغ ایرانی ، اوقات فراغت



مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ فروردین ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 2249

کرج، آزادگان، ابتدای بلوار مطهری، خیابان شهید سبحانی، پلاک48، واحد4

ارائه پایان نامه، پروپوزال، تحقیق و مقاله معماری و شهرسازی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما