آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 251
  • بازدید دیروز : 265
  • بازدید کل : 1054091

6 مقاله علمی با موضوع پیاده‌راه و محور پیاده - بخش دوم (فایل word قابل ویرایش)


6 مقاله علمی با موضوع پیاده‌راه و محور پیاده - بخش دوم (فایل word قابل ویرایش)

6 مقاله علمی با موضوع پیاده‌راه و محور پیاده - بخش دوم (فایل word قابل ویرایش)

 

فایل‌های مقالات این پروژه به صورت word و قابل ویرایش ارائه شده است. با توجه به اینکه این مقالات در همایشهاي ملي منتشر شده است، منبع ارزشمندی برای مطالعه و ارائه پروژه های دانشگاهی است.

عناوین:

-ایجاد یک محور عابرمدار شهری(پیاده راه)باتوجه به مفاهیم حس تعلق به مکان، در اقلیم معتدل استان مازندران(شهر بابل)

-بررسی و تحلیل پیاده­راه با توجه به ابعاد توسعه پایدار -نمونه موردی خیابان علامه مجلسی اصفهان

-پیاده راه سازی خیابان بوعلی همدان در جهت حفظ اکولوژی شهر و تحقق توسعه پایدار شهری

-مطالعه کیفیت پیاده راه های شهری در جهت حمل و نقل پایدار با رویکرد انسان محوری نمونه موردی : پیاده راه خیام جنوبی در شهر ارومیه

-پیاده راه سازی به مثابه جنبش انسانی سازی فضاهای شهری نمونه موردی: محور خیابان سرشور شهر مشهد

-بررسی عوامل جذب و دفع عابرین پیاده در پیاده‌روهای دو سوی یک خیابان -نمونه موردی: پیاده‌روهای دو سوی خیابان امینی ارومیه(حدفاصل پنجراه تا میدان انقلاب)

 

ایجاد یک محور عابرمدار شهری(پیاده راه)باتوجه به مفاهیم حس تعلق به مکان، در اقلیم معتدل استان مازندران(شهر بابل)

ماریا کردجمشیدی،سعید امیری فر

چکیده

با توجه به اینکه حس تعلق به مکان عامل اساسی در جهت ایجاد فضاهای ماندگار شهری، ایجاد هویت و معنادار شدن محیط زندگی انسان و افزایش مشارکت و تعامل اجتماعی در فضاهای عمومی شهری می باشد؛ انگیزه ای مضاعف در جهت توجه به این کیفیت در فضاهای شهری را باعث می گردد. بنابراین نیاز به تقویت حس تعلق به مکان شهروندان به فضاهای عمومی شهری در عصر حاضر احساس می گردد. در این راستا ایجاد محورهای پیاده از نخستین اقدامات عملی در باز زنده سازی مراکز تاریخی شهرها بوده است و آثار مثبت فراوانی در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی به دنبال داشته است.با وجود گذشت چندين دهه از جنبش پياده گستري در ساير كشورهاو طراحي مسيرهاي پیاده،به جز چند نمونه انگشت شمار که در کشور اجرا شده است،تا کنون اقدامی اساسی در استان مازندران با چنین شرایط آب و هوایی ایده آل صورت نگرفته است حال آنکه در شهر بابل (محدوده میدان 17 شهریور)میتوانیم برای اولین بار در سطح استان این مهم را محقق سازیم.

در این مقاله حس تعلق به مکان در راستای اصول عابرمداری به عنوان یکی از کیفیات مهم فضاهای شهری درایجاد یک محور پیاده در شهر بابل ،با توجه به اقلیم معتدل و هوای پاک منطقه مورد توجه قرارگرفته است.یافته های تحقیق،حاکی از آنست که ساماندهی این محور و تبدیل آن به پیاده راه در بافت مرکزی شهر موجب رفع مشکلات ترافیکی، رونق مکانهای تجاری و همچنین افزایش کیفیت زندگی اجتماعی و روحیه شهروندان میگردد.دروش تحقيق در مقاله حاضر «روش ترکیبی» متکی به روشهاي تحليلي-اسنادی و بررسی های ميدانی است.

کلماتکلیدی:محدوده پیاده،حس تعلق به مکان ،عابرمداری،میدان 17 شهریور بابل

 

بررسی و تحلیل پیاده­راه با توجه به ابعاد توسعه پایدار -نمونه موردی خیابان علامه مجلسی اصفهان

محمدرضاغلامی گوهره، علی چائی چی

چكيده

اهمیت فضای شهری بویژه میدان ها و راه ها، به واسطة وقوع تعاملات اجتماعی در آن است. پس اصلی­ترین عامل در این فضا، عابر پیاده است. از سوی دیگر، همواره فضاهای شهری به عنوان یکی از اجزاء تشکیل­دهنده ساختار شهر، همراه با تحولات آن تغییر کرده­اند. به طوریکه با آغاز دوران تجدد و با تسلط پديده ماشين­گرایی، فضاهاي شهري مورد بی­توجهی قرار گرفتند. طراحی فضای پیاده که فقط مخصوص عابران پیاده باشدتاثیرات زیادی بر روی مسائل زیست محیطی از جمله آلودگی ها و مسایل اجتماعی دارد و سبب بالا رفتن تعاملات اجتماعی و دیدار های چهره به چهره می شود. پیاده راه ها نه تنها سبب ارتقا کیفی زیست محیطی و اجتماعی می شود بلکه با دارا بودن کاربری های مختلف به اقتصاد منطقه نیز کمک می کند. قسمتیاز خیابان علامه مجلسی در اصفهان که حدود ۴ سال است که به پیاده راه تبدیل شده است را با استفاده از تکنیک SWOT مورد تحلیل قرار می دهیم. در این مقاله پس از توضیحاتی در مورد زیر شاخه های توسعه پایدار شهری و تاثیرات پیاده راه بر آن زیر شاخصه ها چند نمونه از پیاده راه های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار گرفته اند و دلایل موفقیت و یا شکست هر کدام از این پیاده راه ها را دسته بندی کرده و سپس با تشکیل مدل چند وجهی بر اساس زیر شاخه های توسعه پایدار آسیب شناسی پیاده راه سازی در ایران زمینه برای پیشنهاداتی جهت ارتقائ کیفیت پیاده راه علامه مجلسی اصفهان در جهت سازگارسازی آن با اصول رویکرد توسعه پایدار فراهم می گردد.

واژگان كليدي: پیاده راه سازی، زیست پذیری ، رقابت پذیری ، پایداری اکولوژیک ،خیابان علامه مجلسی اصفهان

 

پیاده راه سازی خیابان بوعلی همدان در جهت حفظ اکولوژی شهر و تحقق توسعه پایدار شهری

مهشاد بختیاری، شهرام مینویی

چكيده

ایجاد مسیرهای پیاده شهری یا پیاده راه عنوان کلی موضوع این مقاله است و در واقع این نظریه در برابر بروز مشکلات و مسایل مختلفی است که در شهر ها شکل گرفته و ریشه بسیاری از ان ها است که عابرین پیاده به ناچار با ان ها دست و پنجه نرم میکنند.

مسأله توجه به جایگاه افراد پیاده در خیابان بوعلی همدان و یافتن راه حل هایی جهت تحکیم رابطه شهروند با محیط شهر از جنبه های حایز اهمیت می باشد,که این عوامل انگیزه های اصلی در مطرح ساختن موضوع عابر پیاده و پیاده راه سازی بوده است هدف اصلی شکل گیری موضوع مورد نظر پرداختن به مسأیل مربوط به برنامه ریزی عابرین پیاده در خیابان بوعلی بوده است.

بدیهی است هر پژوهش علمی نیاز به یک روش تحقیق مناسب با موضوع خود دارد,انتخاب روش مناسب و تداوم ان در تمامی فرایند و مسیر پژوهش از اصول راهبردی یک تحقیق علمی است روش مواجهه با مسأله و پژوهش در ارتباط تنگاتنگ و دو سویه با ساختار و ماهیت تحقیق است. ازهمین رو برای ایجاد شالوده ای انجام بخش به این تحقیق , روش کیفی انتخاب ودر طول پروسه پژوهش مورد استفاده قرار گرفته است برای به دست اوردن نتایج مطلوب در این مقاله از تحقیق کتابخانه ای اعم از کتاب سایت ها روش های میدانی اعم از پرسشنامه و مدل ارزیابی سوات که در بر گیرنده نقاط قوت، ضعف، فرصت، و تهدید، موضوع مورد مطالعه می باشد و همچنین از عکس هوایی, بهره برده شده است و مطالب به دست امده را تحلیل و تکمیل نموده و به نتایج نهایی رسیده است.

واژگان کلیدی: پیاده راه, عابر پیاده, خیابان بوعلی, امنیت فضای شهری, همدان

 

مطالعه کیفیت پیاده راه های شهری در جهت حمل و نقل پایدار با رویکرد انسان محوری نمونه موردی : پیاده راه خیام جنوبی در شهر ارومیه

حمید شیرمحمدی، معصومه آیشم، زهرا غفاری آذر

چكيده

شهرها در گذشته از توانایی پیاده مداری بالایی برخوردار بودند و اکثر الگوهای حمل ونقل و جابه جایی به صورت پیاده راه هایی تعریف می شدند که علاوه بر افزایش تعاملات اجتماعی ، هزینه کمتر و دسترسی بالایی داشتند . از این پیاده راه ها تمام اقشار جامعه به گونه ای یکسان بهره می بردند . متاسفانه با گسترش شهرنشینی و تغییر نام شهرها ، از شهر انسانی به شهر ماشینی ، میزان استفاده اقشار کم درآمد از پیاده راه ها به تدریج کاهش یافت . مقاله حاضر به بررسی عوامل تاثیر گذار و کیفیت پیاده راه های شهری در راستای حمل و نقل پایدار و در ادامه به مطالعه نمونه موردی و بیان نمودن میزان اجرایی شدن این عوامل در پیاده راه خیام جنوبی می پردازد . روش مورد استفاده در این پژوهش توصیفی – تحلیلی می باشد و روش گردآوری اطلاعات کتابخانه ای ، اسنادی و مشاهدات میدانی است . به نظر می رسد که ارتقا کیفیت پیاده راه های شهری می تواند بستر مناسبی در جهت حمل و نقل پایدار بوده و به ارتقا بعد انسان محوری شهر کمک شایانی کند . که نتایج حاصل از پرسشنامه های ارائه شده در محل گواه بر این نظر است . نتایج حاصل از این نظرسنجی و مطالعات انجام شده نشان می دهد که در بین پارامتر های کیفی مطرح شده در تحقیق کیفیت های دسترسی و نفوذ پذیری، فرم و کالبد ، تنوع و روشنایی از اهمیت بیشتری برخوردار می باشند .

 

واژه‌هاي كليدي: حمل و نقل پایدار ، رویکرد انسان محوری ، پیاده راه ، پیاده راه خیام جنوبی

 

پیاده راه سازی به مثابه جنبش انسانی سازی فضاهای شهری نمونه موردی: محور خیابان سرشور شهر مشهد

فاطمه وحید دستگردی، مینو سلمانیان طبسی

چكيده

«پيادهراه ها»يا «مسيرهايپياده» به منظور تبدیل جوامع ما به مکان های امن و لذت بخش برای پیاده روی اختصاص داده شده اند.امروزه دانش منظر به دنبال تقویت محیط های پیاده و از بین بردن موانعی می باشد که توانایی فرد را برای پیاده روی آسان و ایمن محدود می کند. در حال حاضر، بسیاری از شهر های کوچک و بزرگ در جهان وجود دارد؛ که استفاده از وسایل نقلیه عمومی به خصوص در فضاهای عمومیشان را ندارند. به طور کلی در ایران به این مناطق محور های پیاده یا خیابان های پیاده گفته می شود. در این نوشتار ما تلاش خواهیم کرد تا ظرفیت بخشی از خیابان سرشور جهت تبدیل به مسیر پیاده را ارزیابی کنیم. این خیابان در محدوده مسکونی- تجاری شهر مشهد و همچنین در جوار بارگاه حضرت رضا(ع) قرار دارد. این محدوده از تداخل ترافیک سواره و پیاده و همچنین تراکم بالای وسایط نقلیه موتوری رنج می برد؛ کیفیت محیطی این محدوده نیز به دلایل مختلف از جمله تداخل تردد سواره و پیاده و کاهش امنیت اجتماعی در فصول کم رفت و آمد، تضعیف شده است. هدف از انجام این تحقیق افزایش سطح کیفیت محیطی محدوده مورد مطالعه با استفاده از نظر کاربران این محیط با تأکید بر ارتقای امنیت اجتماعی از طریق ایجاد پیاده راه می باشد. این پژوهش بر آن است با تکیه بر روش تحلیلی-توصیفی و پیمایشی-تجربی به امکان سنجی پیاده راه سازی بخشی از بازار سرشور با بررسی کیفیت محیطی از دو بعد کارکردی و ادراک محیط بپردازد؛ و در نهایت به راهکارهایی در جهت پیشبرد هدف تحقیق دست خواهد یافت.

واژه های کلیدی:پیاده راه سازی، امنیت اجتماعی، بازار سرشور، مشهد، کیفیت محیطی

 

بررسی عوامل جذب و دفع عابرین پیاده در پیاده‌روهای دو سوی یک خیابان -نمونه موردی: پیاده‌روهای دو سوی خیابان امینی ارومیه(حدفاصل پنجراه تا میدان انقلاب) 

علی زرگرزاده حاجی باغلو

چكيده

با توجه به اینکه پیاده‌روها به عنوان فضاهای عمومی و اصلی شهر و نیز حیاتی‌ترین عضو شهر شناخته میشوند ، هم برای ایجاد تعامل بین مردمان شهر و پیوند دهنده ساختارها و فضاها در نظر گرفته میشوند. ارتباط متقابل بین خیابان و پیاده‌رو هم برای حفاظت مردم از وسایل نقلیه و هم برای روانی در عبور و مرور وسایل نقلیه دارای اهمیت است.

در این مقاله و بررسی نمونه موردی ، شاهد تغییر مسیر اغلب عابرین پیاده به یک سوی خیابان بودیم که باعث تشدید ترافیک شهری و بروز مشکلاتی برای عابرین و خودروها میشود.در این راستا بر مبنای مقایسه تطبیقی نظرات متخصصین در حوزه کیفیت و بررسی عوامل فیزیکی ، شهری و کالبدی موجود و همچنین عوامل اجتماعی برای سنجش کیفیت پیاده‌راه‌ها مورد مطالعه قرار می‌گیرند. روش تحقیق در این مقاله به صورت ترکیبی (مطالعات کتابخانه‌ای و مطالعات میدانی) انجام می‌گیرد. مطالعات کتابخانه‌ای برای سنجش کیفیت پیاده‌راه‌ها مورد استفاده قرار میگیرد و مطالعات میدانی برای شناخت عوامل موجود تاثیرگذار در جذب‌و‌‌‌دفع عابرین پیاده مورد استفاده قرار گرفته است. بر این اساس به اهمیت ویژه ، کاربری بناهای اطراف و عوامل اجتماعی در جذب و دفع عابرین پیاده پی می‌بریم که زمینه ارتقا و استفاده مثبت در تجارب بعدی را فراهم می‌آورد.

 واژه‌هاي كليدي: پیاده‌رو، عابرین پیاده، عوامل دفع و جذب عابرین، خیابان


مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ فروردین ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 2269

کرج، آزادگان، ابتدای بلوار مطهری، خیابان شهید سبحانی، پلاک48، واحد4

ارائه پایان نامه، پروپوزال، تحقیق و مقاله معماری و شهرسازی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما