آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 31
  • بازدید دیروز : 265
  • بازدید کل : 1053871

6 مقاله با موضوع پیاده مداری در فضای شهری-بخش دوم (فایل word قابل ویرایش)


6 مقاله با موضوع پیاده مداری در فضای شهری-بخش دوم (فایل word قابل ویرایش)

6 مقاله با موضوع پیاده مداری در فضای شهری-بخش دوم (فایل word قابل ویرایش)

 

فایل‌های مقالات این پروژه به صورت word و قابل ویرایش ارائه شده است. با توجه به اینکه این مقالات در همایشهاي ملي منتشر شده است، منبع ارزشمندی برای مطالعه و ارائه پروژه های دانشگاهی است.

عناوین:

-پیاده مداری شاخصه ی شهر انسانی

-محورهای شاخص درانتخاب مسیر پیاده شهر (نمونه موردی محله طرشت)

-ارزیابی شاخصه های پیاده مداری در ارتقاء سرزندگی شهری(نمونه موردی:خیابان کوهسنگی مشهد)

-پیاده مداری گامی در راستای حمل و نقل انسان محور

-حیات مدنی فضاهای شهری بر مبنای پیاده مداری و تاثیر آن بر توسعه پایدار شهری-نمونه موردی : خیابان بوعلی سینا همدان

-جایگاه پیاده مداری در ارتقا سلامت شهروندان( پیشنهاد تبدیل خیابان چهار باغ عباسی اصفهان به پیاده راه)

 

پیاده مداری شاخصه ی شهر انسانی

کورش مومنی، پریا سلطانی، مینا اخوان صباغ

چكيده

در دنیای امروزی طراحی معابر صرفا ایجاد مسیری برای رسیدن به مقصد نیست، بلکه خیابانها معبری برای درنگ کردن و خود انگیزه ای برای حضور مردم در شهر می باشند. هدف از این پژوهش یافتن راهکارهایی در زمینه ی سوق دادن شهرها به پیاده محوری و اینکه شهرهای موفق در این زمینه یعنی گرایش به پیاده محوری از چه تمهیداتی بهره جسته اند.کهدر راستای رسیدن به آن ابتدا تعریف و تاریخچه مختصر ایجاد پیاده‌راه در جهان و ایران ارائه شده، در ادامه نیاز ها ی عابرین، اهمیت ایجاد پیاده‌راه‌ها مورد بحث قرار گرفته و در بخش بعدی شاخص‌های ارزیابی پیاده‌راه ها از ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فراغتی و ... مورد بررسی قرار گرفته است. درآخر به چند شهر داخلی و خارجی به عنوان نمونه های بارز از پیاده محوری پرداخته شده است و نتایج حاصل از ارزیابی به صورت جداول ارائه گردیده است و نکات مثبت و مورد توجه که در بهبود سطح عملکرد پیاده محوری نقش ایفا کرده، به صورت نتایج ارزیابی ارائه شده است.

واژه‌هاي كليدي: پیاده مداری، پیاده راه، عابر پیاده، اتومبیل محوری، شاخص

 

محورهای شاخص درانتخاب مسیر پیاده شهر (نمونه موردی محله طرشت )

مهدی زندیه،فاطمه پاک جو

چکیده

امروزه در شرایط کنونی، اکثر شهرها به فضاهایی جهت عبور و مرور اتومبیل ها تبدیل شده است و دیگر فضاهایی تحت عنوان میدان که روزی محل تعاملات اجتماعی ساکنان شهر یا محله بود، به چشم نمی خورد،که دلایل آن را می توان در مسائلی همچون فاصله زیاد بین محل کار و محل زندگی، حذف نقش انسان و حمل و نقل سریع شهری، افزایش جمعیت و ... جستجو کرد. محله طرشت یکی از محلات قدیمی شهر تهران است که در منطقه 2 شهری واقع گردیده است. محله مذکور از لحاظ کاربردی دارای نقش خدماتی ( مسکونی ) است. نبود کریدورهای پیاده، نبود شبکه های دسترسی مناسب به لحاظ دید مطلوب ساکنان، لزوم احیای بافت قدیمی، عدم وجود نشانه های شهری در سطح محله و .... بر ضرورت طراحی مسیر پیاده در این محله می افزاید.در این مقاله ابتدا با توجه به شبکه های دسترسی موجود و عناصر و نشانه های محلی، با استفاده از منابع کتابخانه ای کریدورهای پیشنهادی ارائه می شود سپس با بررسی امکانات و محدودیت های موجود در کریدورهای پیشنهادی، شاخص های طراحی در محله استخراج شده و در نهایت با استفاده از اطلاعات به دست آمده (عرض معابر، تعداد تقاطع، مطلوبیت و ....) مسیرها الویت بندی شده و مسیر پیاده مناسب در محله مشخص می گردد.

کلمات کلیدی: تعاملات اجتماعی،کریدورهای پیاده، شبکه های دسترسی موجود، طرشت

 

ارزیابی شاخصه های پیاده مداری در ارتقاء سرزندگی شهری(نمونه موردی:خیابان کوهسنگی مشهد)

نرجس السادات فاطمی،صبا شکوری تبریزی،مژده ضیایی نیا 

چکیده:

امروزه با گسترش و توسعه شهرها و افزایش روزافزون جمعیت، استفاده از وسایل نقلیه موتوری برای تسهیل در انجام امور، امری اجتناب ناپذیر تلقی می شود. لکن ازدیاد وسایل نقلیه موتوری، تسلط حرکت سواره بر پیاده باعث از بین رفتن مقیاس انسانی فضاها ، کمرنگ شدن حقوق عابران پیاده و افزایش میزان تصادفات شده که از بین رفتن ایمنی عابران پیاده منجر به حذف تدریجی آنها از فضای شهری و در نتیجه کاهش کیفیت این فضاها شده است، در حالی که حرکت پیاده به عنوان ساده ترین، اقتصادی ترین و پویاترین روش جابجایی باید مورد توجه کارشناسان و مدیران شهری قرار گیرد تا با اولویت بخشیدن به حرکت پیاده و درنظر گرفتن ارزش های عابران و نیازهای آنان به عنوان عنصری حیات بخش به فضاهای شهری، بتوان شهر را بسوی پیاده مداری هدایت کرد. و به منظور ایجاد یک فرهنگ غنی شهری باید افراد بتوانند در شهربا یکدیگر رو به رو شوند و برخورد مستقیم داشته باشند، از این رو سرزندگی در فضاهای شهری برای جذب شهروندان نکته حائز اهمیتی می باشد که یکی از مهمترین ویژگی های فضاهای شهری که می تواند سبب سرزندگی ، پویایی و افزایش نقش اجتماعی شهرها شود حرکت پیاده است،پژوهش حاضر با توجه به ماهیت موضوع از نوع تحلیلی کیفی و روش گردآوری اطلاعات به صورت اسنادی و میدانی می باشد، که خیابان کوهسنگی به عنوان نمونه موردی به منظور بررسی شاخص های پیاده مداری انتخاب شده است. ابزار مورد استفاده در گردآوری اطلاعات اسنادی، کتب، مطالعات بر روی طرح های صورت گرفته در خیابان کوهسنگی است و همچنین از عکسبرداری، مشاهده و مصاحبه نیز به منظور تدوین اطلاعات میدانی بهره گرفته می شود.خیابان کوهسنگی جزو قدیمی ترین خیابان های شهر مشهد است که عامل پیوند دهنده 2 مرکز مهم پارک کوهسنگی و میدان شریعتی استو همچنین اصلی ترین مراکز درمانی ، تجاری وتوریستی گردشگری شهر مشهد در حاشیه این محور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در نتیجه ارتقاء سطح کیفی و ساماندهی کالبدی-فیزیکی خیابان کوهسنگی به منظور ایجاد فضای شهری مطلوب و کارا در راستای سرزندگی و حضورپذیری هرچه بیشتر شهروندان می تواند اقدام موثری در راستای تقویت پیاده مداری این محور باشد.

واژگان کلیدی:فضای شهری،پیاده مداری،سرزندگی،حضورپذیری

 

پیاده مداری گامی در راستای حمل و نقل انسان محور

قادر احمدی، نصیبه هاشمی، نسرین محسن حقیقی

چکیده:

مکان های پیاده خاطره انگیزترین مکان های عمومی هستند که مردم را گرد هم می آورند و شهرها و شهرکها را قابل زیست و سرزنده می سازند.این مکان ها تجلی گاه حیات مدنی شهر و محل رخداد وقایع و فعالیتهای اجتماعی شهروندان در زندگی و حیات شهری می باشند.از این رو طراحی درست و گسترش آن نه تنها باعث غنی ترشدن زندگی اجتماعی و فرهنگی می شود بلکه با توجه به پیچیدگی ها و مسائل حمل و نقل شهری در شهرهای معاصر،گامی در جهت حل معضلات ترافیکی و ترددی بر میدارد و شهرها را به سوی حمل و نقل انسان محور سوق می دهد.برنامه ریزی برای حرکت پیاده یکی از نقایص شهرسازی معاصر محسوب می شود که در دو سه دهه اخیر در نتیجه اوج گیری و حاد شدن مشکلات شهری مانند آلودگی محیط،دشواری رفت و آمد،ناامنی راه ها،انحطاط مراکز تاریخی شهرها،افت کیفیت فضاهای شهری ،افول ارزش های بصری و ...واکنش گسترده ای علیه سلطه حرکت موتوری و کاهش تحرکات پیاده در جهان به وجود آمده است و تلاش چشمگیری برای افزایش سهم پیاده روی در نظم حمل و نقل شهری شده است.لذا هدف از این پژوهش، معرفی ادبیات موضوع و تاکید بر ساماندهی و طراحی فضای پیاده مدار به عنوان مناسب ترین الگوی جابجایی در برنامه ریزی حمل و نقل درون شهری است که در این راستا به شیوه کتابخانه ای و با روش توصیفی به بازشناسی معیارها و شاخص های موثر در کیفیت محیط های پیاده پرداخته شده است.

واژه های کلیدی: مکان های عمومی، ،محیط های پیاده مدار،حمل و نقل انسان محور،حمل و نقل درون شهری

 

حیات مدنی فضاهای شهری بر مبنای پیاده مداری و تاثیر آن بر توسعه پایدار شهری-نمونه موردی : خیابان بوعلی سینا همدان

مونا نیکوخوی، حمیده محبی، سحر سماواتی، سیده مونا موسوی

چکیده

بايد پذيرفت كه قدمت پياده راه‌ها به اندازه عمر شهرهاست و از همين رو شناخت تاثير پياده‌راه‌ها در شناسايي ميزان توسعه يافتگي يك شهر يكي از ضرورياتي است كه مورد توجه قرار گیرد، به گونه‌اي كه از منظر مجامع جهاني، شهرهايي در حال توسعه پايدار زيرساخت‌هاي ارتقاي كيفيت زندگي شهروندان خود هستند كه در كنار توسعه حمل و نقل عمومي به توسعه مسيرهاي پياده به عنوان یک وسیله برای سلامت شهروندان نيز توجه ويژه اي نشان داده‌اند. از این رو، جامعه شهری امروز به مطالعاتی نیازمند است که گذار پیاده در شهر را تحلیل و موشکافی کند، موانعی را که در راه قرار دارد شناسایی کند، و شهرنشینان را به یافتن تعادلی نوین بین روشهای مختلف حرکت در شهر تشویق نماید.در این مقاله سعی شده است با بررسی مفاهیم اصلی موضوع یعنی معنای پیاده مداری، توسعه پایداری شهری و تأثیر آن بر حیات مدنی فضاهای شهری پرداخته و در نهایت به بررسی نمونه موردی (خیابان بوعلی) به عنوان یکی از خیابان های اصلی شهر همدان که روزانه پذیرای قشر کثیری از مردم است، می پردازد. درنتيجهمدلتحليليپژوهشكهدربرگيرندهمدلكليعواملاثرگذاربرسرزندگياین خیابان مي باشد،تدوينگرديده است. نتایج حاصل از این پژوهش میزان سرزندگی و تاثیر حرکت پیاده و پیاده محوری بر سرزندگی این خیابان را نشان می دهد که تاثیر حرکت پیاده بر این سرزندگی مثبت، اما پیاده محور شدن آن مساعد ارزیابی نشده است.

کلمات کلیدی: توسعه پایدار شهری ، حیات مدنی ، فضاهای شهری ، پیاده مدار

 

جایگاه پیاده مداری در ارتقا سلامت شهروندان( پیشنهاد تبدیل خیابان چهار باغ عباسی اصفهان به پیاده راه)

الناز خدادادی چمگردانی، ثمینه ابراهیمی دهکردی

چکیده

امروزه گسترش و توسعه ی روز افزون شهر ها و حرکت سریع علاوه بر دستاورد های چشمگیر اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی که به همراه داشته توام با مشکلاتی بوده است که چالشی برای سلامت کالبدی و اجتماعی شهر به شمار می آیند. پر رنگ شدن نقش اتومبیل در شهرسازی مدرن و کمرنگ تر شدن نقش و اهمیت فضاهای پیاده تاثیر منفی بر محیط زیست، سرزندگی شهرها و تعاملات اجتماعی و سلامت اجتماعی گذاشته است. لذا مقوله ی شهر سالم و سلامت شهروندان یکی از رویکردهای غالب در مطالعات شهری گردید.

رویکرد های نوین طراحی شهری پایدار که به دنبال افزایش امنیت اجتماعی، ترغیب شهروندان به منزله ی حضور درشهر و افزایش تعاملات اجتماعی از طریق ساختار کالبدی شهری و طراحی محیط های مصنوع اقدام می کند منجر به  تامین سلامت رفتاری و در نهایت سلامت روحیه ی شهروندان می شود. در این مورد پیاده و دوچرخه می توانند نقش به سزایی بر روی سیاست های افزایش پایداری شهرها داشته باشند با توجه به اینکه یکی از مهمترین عوامل پایداری شهرها سلامت شهروندان میباشد. و این مهم ملزم به بهبود زیر ساخت های لازم، ایجاد تسهیلات مورد نیاز پیاده و در نتیجه پیاده راه های مناسب برای ترغیب و تشویق مردم به پیاده روی و استفاده از دوچرخه میباشد.

واژه های کلیدی: شهر پایدار، شهر سالم،سلامت
، سلامت شهروندان، پیاده محوری


مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ فروردین ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 2443

کرج، آزادگان، ابتدای بلوار مطهری، خیابان شهید سبحانی، پلاک48، واحد4

ارائه پایان نامه، پروپوزال، تحقیق و مقاله معماری و شهرسازی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما