آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 199
  • بازدید دیروز : 265
  • بازدید کل : 1054039

4مقاله با موضوع خیابان شهری مبانی و اصول-بخش دوم (فایل word قابل ویرایش)


4مقاله با موضوع خیابان شهری مبانی و اصول-بخش دوم (فایل word قابل ویرایش)

4مقاله با موضوع خیابان شهری مبانی و اصول-بخش دوم (فایل word قابل ویرایش)

 

فایل‌های مقالات این پروژه به صورت word و قابل ویرایش ارائه شده است. با توجه به اینکه این مقالات در همایشهاي ملي منتشر شده است، منبع ارزشمندی برای مطالعه و ارائه پروژه های دانشگاهی است.

عناوین:

-طراحی خیابان شهری با توجه به کالبد و جداره

-وضعیت ایده آل منظر خیابان شهری

-شناسایی معیارهای زیبایی­شناسانه موثر بر خلق نمای خیابانی مطلوب- مورد پژوهی: محور شهید بهشتی، کرج

-تأثیر نوگرایی بر معماری جداره های خیابانهای شهر تهران در دوره قاجار(نمونه موردی خیابان لاله زار)

 

طراحی خیابان شهری با توجه به کالبد و جداره

انیس یزدان پناه عبدالملکی، امیر محمدی قهیاری

چکیده

خیابان بعنوان یک شریان ارتباطی زیر بنایی ترین عنصر در ساختار کالبدی هر مجموعۀ زیستی به شمارمی آید. چنانچه کالبد یک مجموعۀ زیستی مجموعه ای از فضاهای مثبت و فضاهای منفی تصور کنیم ، فضاهای مثبت فضاهای منفردی هستند که بر اثر یک نظم قراردادی فضاهای منفی یا جمعی را سازمان می دهند . به عبارت دیگر ، نظم همجواری کالبدهای پر، جداره و سیمای فضاهای خالی را به وجود می آورند. فضاهای جمعی حاوی ارزشهای فرهنگی و محیطی جامعه است که در دوران مختلف شکل گرفته اند و بر ماست که با شناخت کل این ارزشها تحول آیندۀ فضاها را به طرزی هماهنگ و سازگار کنترل کنیم. برخورد با مسائل کالبدی شهر مبحثی است نوپا که در کشورهای صنعتی نیز سابقۀ چندانی ندارد . از آنجا که کالبد شهر بدنه ای است زنده و پویا و مدام تغییر می کند، ضرورت مواجهۀ فعالانه با معضلات شهر و یاری رساندن به دست اندر کاران اجرایی وظیفۀ همۀ متخصصان و صاحبنظران این حرفه است .

کلمات کلیدی: خیابان، کالبد، جداره، معضلات شهری.

 

وضعیت ایده آل منظر خیابان شهری

انیس یزدان پناه عبدالملکی، امیر محمدی قهیاری

چکیده

منظر شهر بخشي از شکل شهر است که ناظر آن را دريافت مي کند. به عبارتي شکل شهر در لايه ي منظر شهري به کيفيتي مستقيماً محسوس تبديل مي شود؛ يعني منظر شهر عينيت قابل ادراک و فضاي مورد ادراک ما از واقعيت موجود شهر پيرامونمان است. بحث منظر شهرها به ويژه امروزه با مطرح شدن نگرش هاي جديد خصوصاً رويکردهاي تعاملي و توجه به تاثيرات متقابل محيط بر انسان و انسان بر محيط اهميت بيش تري يافته است و اين در حالي است که مشخص شده منظر شهري که بتواند تصوير واضحي از خود به جا بگذارد، مي تواند نقشي اجتماعي نيز داشته باشد، به نحو مطلوب تري فعاليت هايشان را تنظيم کنند و حتي مي تواند خاطرات جمعي و ارتباطات گروهي را افزايش دهد. هدف ازاین توجه به بحثي است طراحي شهري در بستر تاريخ، با توجه به فضاهاي عمومي زير پوسته ي شهر به دنبال آن بوده است و طراحي منظر با ايجاد تصوير ذهني ماندگار، با ماهيتي پويا و تحويل يابنده در آن مستقر بوده است.

کلمات شهری: پوسته شهر، مطلوبیت، منظر شهری، نقش اجتماعی.

 

شناسایی معیارهای زیبایی­ شناسانه موثر بر خلق نمای خیابانی مطلوب- مورد پژوهی: محور شهید بهشتی، کرج

امیرحسین خلوصی، مریم محمدی

خلاصه

نما و نمای خیابانی به­ عنوان یکی از ملموس­ترین سطوحی که ناظر در شهر با آنها برخورد می­کند، واجد جایگاه و اهمیت ویژه­ای­ در طراحی شهری است. بررسی تحولات دهه ­­های اخیر در تکنیک­ها و سبک­های طراحی نما نشان می­دهد، معماری تک بنا فارغ از زمینه ­ی خیابان می­تواند منجر به ایجاد ناهماهنگی، نازیبایی، ادراک نامناسب و بافت ­زادیی در جداره­ی نمای خیابانی شود. بدین ­ترتیب نمای خیابانی لازم است تا واجد ابعاد مهم طراحی شهری مشتمل بر ابعاد زیبایی­شناختی، عملکردی، ادراکی و زیست­ محیطی باشد. این نوشتار به­صورت خاص بر بعد زیبایی­ شناسی تاکید دارد. بنابراین هدف این پژوهش شناسایی معیارهای تاثیرگذار بر طراحی نمای خیابانی زیبا از دید استفاده­کنندگان است. این پژوهش یک تحقیق تحلیلی و کاربردی بوده و مبتنی بر روش­های کیفی و کمی است. نمونه موردی این پژوهش بررسی بخشی از نمای خیابانی محور شهید بهشتی بوده که مهم­ترین محور ساختاری شهر کرج است. بنابراین به­منظور شناسایی معیارهای زیبایی­ شناسانه تاثیرگذار بر ادراک استفاده­ کنندگان، پس از تدوین چارچوب مفهومی پژوهش، بر مبنای تکنیک پرسش­گری، پرسشنامه­ای تنظیم شده و در فضا توزیع و تکمیل گردیده است. حجم نمونه به ­منظور دست­یابی به­ضریب اطمینان 99 درصدی، معادل 390 پرسشنامه بوده است. نتایج تحلیل داده­ ها نشان داد که معیارهایی عینی چون: خطوط­ نما، تناسب، تعادل؛ و معیارهای ذهنی چون تاریخی­ گری، فرهنگی­ بودن، بامعنابودن و... بر ادراک زیبایی­ شناسانه تاثیر دارند.

واژگان کلیدی: نما، نمای خیابانی، زیبایی­شناسی ذهنی، معیار، محور شهید بهشتی

 

تأثیر نوگرایی بر معماری جداره های خیابانهای شهر تهران در دوره قاجار( نمونه موردی خیابان لاله زار )

مرتضی نامدار، فاطمه ابراهیم زاده

چکیده

در دوره قاجار معماری به تبع نوگرایی چهره ای برونی می یابد و خیابان در مفهوم جدید خویش لبه های خود را برای جای دهی عناصر خدماتی بر می گزیند. این معماری که در تعامل با خیابان و با داشتن توجه به نمای رو به خیابان شکل گرفته است. به تقلید از معماری اروپا و با استقرار عناصر در لبه های خیابان های جدیدالاحداث، نماهایی شکل گرفتند که علی رغم غیربومی و نوظهور بودن، تقارن و هارمونی مناسبی داشتند و همین امر نوعی وحدت و یکپارچگی به نمای خیابان می بخشید. بدنه میدان توپخانه و خیابان های لاله زار و باب همایون نمونه های مناسبی در این زمینه هستند.ایننوشتار، ازطريقروشتوصيفيوتحليلمحتواييمرورمتونو استفادهازاسنادتصويري،به این تنیجه رسیده است که با استقرار عناصر در لبه های خیابان های جدیدالاحداث، نماهایی شکل گرفتند که علی رغم غیربومی و نوظهور بودن تقارن و هارمونی مناسبی داشتند و همین امر نوعی وحدت و یکپارچگی به نمای خیابان بخشیده است.

کلمات کليدي:قاجار،نوگرایی، جداره های شهری،لاله زار


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ فروردین ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 2195

کرج، آزادگان، ابتدای بلوار مطهری، خیابان شهید سبحانی، پلاک48، واحد4

ارائه پایان نامه، پروپوزال، تحقیق و مقاله معماری و شهرسازی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما