آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 47
  • بازدید دیروز : 98
  • بازدید کل : 1051875

5 مقاله با موضوع: مطالعات موردی در خیابان‌های شهری- بخش دوم(فایل word قابل ویرایش)


5 مقاله با موضوع: مطالعات موردی در خیابان‌های شهری- بخش دوم(فایل word قابل ویرایش)

5 مقاله با موضوع: مطالعات موردی در خیابان‌های شهری- بخش دوم(فایل word قابل ویرایش)

فایل‌های مقالات این پروژه به صورت word و قابل ویرایش ارائه شده است. با توجه به اینکه این مقالات در همایشهاي ملي منتشر شده است، منبع ارزشمندی برای مطالعه و ارائه پروژه های دانشگاهی است.

عناوین:

-بررسی تأثیرکیفیت های محیطی برتعاملات اجتماعی درفضاهای عمومی شهری(مورد مطالعه:خیابان جمهوری اسلامی مهاباد)

-ساماندهی بصری وکیفی بدنه های شهری درراستای اعتلای فرهنگ ومدیریت بصری(نمونه موردی خیابان امام ارومیه)

-تاثیر بهسازی و بازسازی بناهای یادمانی فرسوده بر هویت و تعلقات شهروندان در راستای توسعه پایدار شهری نمونه موردی: خیابان طبرسی مشهد

-بررسی میزان ایمنیِ نحوۀ شهرسازی کنونی در هنگام بحران در بافت های شهری بوم گرا- نمونۀ موردی: خیابان هنرستان (دیباج) همدان

-مناسب سازی فضای شهری برای معلولین با رویکرد پدافند غیر عامل (مطالعه موردی:خیابان چهارباغ بالای اصفهان)

 

ساماندهی بصری وکیفی بدنه های شهری درراستای اعتلای فرهنگ ومدیریت بصری(نمونه موردی خیابان امام ارومیه)

مهسا الله ویردی طسمالونژاد، آرزو اشرفی بدلبو

چكيده

شهرسازي در دنياي معاصر با توجه به رشد جمعيتي و نيازهاي ملزوم آن روند بسيار شتابزده اي را به دنبال داشته است كه سبب ايجاد ساختمان هاي بي هويتي در بدنه شهري گشته، كه بيشتر خود محور بوده و توجهي به بافت شهري وكالبدي نداشته است اين بدنه ها پيامد هايي همچون به هم ريختن نظام بصري و دگرگوني كالبدي وكاركردي در سيماي شهري را به همراه داشته است كه اين مخاطرات در بافت هاي تاريخي بيش از بيش نمود پيدا ميكند.بخصوص اين روند در بدنه ،شهرهاي در حال توسعه، بيشتر نوستالوژي و حس تعلق به مكان را در اين فضاها تحت الشعاع قرار ميدهد، كه نمونه موردي آن بدنه شهري بافت تاريخي خيابان امام اروميه ميباشد.اين پژوهش كاربردي بوده و روش تحقيق بصورت ميداني ،تحليلي مي باشد كه با تحليل داده هاي حاصل به آسيب شناسي انگاره هاي نظام بصري محدوده مورد نظر پرداخته شده است وباآناليز پيامد هاي بصري وكيفي آن، راهكارهايي جهت ساماندهي و نظامندي بافت موجود ارائه شده است .

واژه‌هاي كليدي: بافت ،کیفیت بصری ، آسیب شناسی،ارتقا کیفی

 

تاثیر بهسازی و بازسازی بناهای یادمانی فرسوده بر هویت و تعلقات شهروندان در راستای توسعه پایدار شهری نمونه موردی: خیابان طبرسی مشهد

سیده شیما حسینی بایگی، محمد اکبری عریانی

چکیده

هویت و حس تعلق برای یک شهر پایدار به مثابه روح در کالبد می باشد و لازمه رسیدن به الگوی شهر پایدار بوجود آوردن و حفظ این روح در کالبد سرد و بی جان شهر می باشد. هدف از این مقاله بررسی این مسئله است که چرا بهسازی و مرمت بهتر از تخریب و بازسازی بناهای خاطره انگیزه قدیمی و فرسوده می باشد. خیابان طبرسی مشهد به واسطه قرار گیری در طرح بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر ، درگیر با همین مسائل می باشد که سابقه ی تعلقات مکانی و هویت آن را کاهش داده است و بر همین اساس به عنوان نمونه موردی برگزیده شد. بدین منظور روش شناسی مقاله مبتنی بر روش های پرسش نامه ، مشاهده به صورت مستقیم و بی واسطه توسط ناظر تعلیم یافته و مصاحبه می باشد. یافته های تحقیق مبین آن است که المان های تاریخی ، فرم و شکل محیط ، قدمت و سابقه ی منطقه و حوادث و جریانات تاریخی نقش بسیار مهمی را در به وجود آوردن تعلقات و تعصبات ایفا کرده است. به همین اعتبار می توان نتیجه گرفت که بهترین راه برای توسعه و ارتقا سطح کیفی این خیابان ، تخریب کامل و ساخت مجدد اماکن نیست بلکه مرمت و بهسازی آن به همان گونه سنتی می تواند علاوه بر حفظ هویت و تعلقات ، کمکی بر اقتصاد شهر و توسعه پایدار شهر باشد .نهایتا در بخش پایانی ، جدولی به منظور ارائه پیشنهادات در راستای هدف مقاله تنظیم شده است.

 واژه‌هاي كليدي: حس تعلق ،هویت ، خیابان طبرسی، بهسازی و مرمت، بازسازی

 

بررسی میزان ایمنیِ نحوۀ شهرسازی کنونی در هنگام بحران در بافت های شهری بوم گرا- نمونۀ موردی: خیابان هنرستان (دیباج) همدان

بابک عباس آبادی،علیرضا مددی، محمدرضا عراقچیان

چکیده

شهرها به طور مداوم در حال توسعه و تکوین هستند و ایجاد ساختارهای جدید در شهرها در هر مرحله دستخوش تغییراتی می گردد که گاه به صورت برنامه ریزی شده انجام می پذیرد و گاه با همان الگوهای گذشته و با اعمال کمترین تغییرات ضروری و لازم صورت می گیرد. یکی از مهمترین مسائلی که امروزه ضرورت اجرای آن در مباحث شهرسازی بیش از پیش در جوامع مختلف نمایان می شود توجه به مسأله ایمنی در نحوۀ شهرسازی است.

سؤالی که در این پژوهش مطرح می گردد آن است که: در بافت شهری و نحوۀ شهرسازی کنونی و به عبارتی با ادامۀ روند فعلی شهرسازی، آیا امکانِ اعمالِ اقداماتی برای ایمن سازی فضاها به صورت همراستا با روند مذکور وجود دارد؟

درجهت بررسی امکان پاسخگویی به سؤال مطرح شده روالی را در این تحقیق دنبال کرده ایم که بدین صورت است: ابتدا گزیده ای از استانداردهای مربوط به ایمن سازی فضاهای شهری که در مباحث مقررات ملی ساختمان و برخی مقالاتی که قبلاً توسط دیگران در این زمینه انجام گرفته آورده شده است. سپس مواردی را در خصوص وضعیت موجودِ شهرسازی در منطقۀ خیابان هنرستان همدان ذکر نموده ایم. با توجه به استانداردهای موجود و وضعیت کنونی منطقۀ مورد نظر، مقایسه ای اجمالی صورت گرفته تا منجر به رسیدن به موارد مشکل دار و معضلات و البته شاید موارد بدون مشکل و نسبتاً مناسب گردد. پس از طی مراحل مذکور با توجه به مشکلات و امکانات منطقۀ مورد نظر، راهکارهایی ارائه گردیده است که حاصل بررسی های صورت گرفته در این تحقیق بوده و شاید بتواند برای سایر مناطق مشابه قابل تعمیم باشد.

کلیدواژه ها: زمینهگرایی ، ایمنیشهری ، بافتشهری ، بحران.

 

مناسب سازی فضای شهری برای معلولین با رویکرد پدافند غیر عامل (مطالعه موردی:خیابان چهارباغ بالای اصفهان)

حمیدرضا حیدری

چکیده

در سرزمين ما ايران به دليل موقعيت خاص جغرافيايي و سياسي همواره انواع خطرات طبيعي (زلزله و سيل) و تهديدات انسان­ساز (جنگ) تلفات انساني و خسارات مالي سنگيني را دربرداشته­است و متاسفانه عليرغم پشت سرگذاشتن هشت سال دفاع مقدس و داشتن تجارب ارزشمند در برابر بلاياي طبيعي، اهميت بحث ايمني و امنيت در شهرسازي و معماري چنان که بايد مورد توجه قرار نگرفته­است و همچنان شاهد الگوهای نابسامان توسعه شهری هستيم که به طور روزافزون آسيب­پذيري محيط کالبدي را در برابر انواع بحران­ها افزايش مي­دهند. منابع انساني و جمعيتي، راه و شهرسازي از زيرساخت­هاي آسيب ­پذير است که در پدافند غيرعامل بايد براي مقاوم­سازي اين مجموعه­ ها اقدام کرد،براساس آمار سازمان بهداشت جهانی ۱۵درصد از افراد هر جامعه معلول هستند که در ایران این آمار به بیش از ۱۱ میلیون نفر معلول در سطح جامعه می‌رسد، که ۳درصد از این افراد دارای معلولیت­های بسیار شدید هستند هر ساله تعداد سالمندان نیز به این افراد اضافه می‌شوند که یک سرمایه بزرگ انسانی و جمعیتی به شمارمی­آیند. در این مقاله سعی شده است تا با بررسی موضوع مناسب­سازی فضای شهری برای معلولین و مطالعه موردی خیابان چهارباغ بالای اصفهان با رویکرد پدافند­ غیرعامل، راه های موجود برای معلولین و مجروحین برای کاهش آسیب ­پذیری در مواقع بحران و در جهت تسهیل مدیریت بحران با بررسی یک منطقه آسیب­ پذیر در کلان­شهر اصفهان پیشنهاد گردد،در این راستا با بررسی انواع معلوليت­هاي جسمي و حركتي و نوع شهرسازی و امکانات مورد نیاز معلولین و مجروحین برای کاهش آسیب­پذیری در مواقع بحران ،بهبود بدنه و منظر شهری محور مورد مطالعه به عنوان یک الگوی شهری در حوزه پدافند غیر­عامل مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفته ­است. با توجه به نتایج بدست آمده، به کارگیری اصول پدافند غیر عامل از جمله بهینه سازی و دومنظوره سازی ایستگاههای مترو در حال احداث جهت پناهگاه و یا مراکز اورژانس، نقش مهمی در جهت حفظ منابع انسانی در این منطقه دارد ، ايجاد راهكارهاي بهينه و عملي ، استفاده مناسب از فضاي شهري و ايجاد مبلمان شهري مناسب، توجه به حريم ساختمان­ها و بسياري عوامل ديگرمي­تواند ما را در پيشبرد اهدافي كه به سلامت و ايمني جامعه منتهي مي­گردد، رهنمون نماید.

واژگان كليدي:پدافندغیرعامل،مناسب­سازي،معماري،شهرسازي،معلولين

 




مبلغ قابل پرداخت 7,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۵ فروردین ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 2732

کرج، آزادگان، ابتدای بلوار مطهری، خیابان شهید سبحانی، پلاک48، واحد4

ارائه پایان نامه، پروپوزال، تحقیق و مقاله معماری و شهرسازی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما