آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 195
  • بازدید دیروز : 432
  • بازدید کل : 1052455

2 مقاله با موضوع معماری ترکمن(فایل word قابل ویرایش)


2 مقاله با موضوع معماری ترکمن(فایل word قابل ویرایش)

2 مقاله با موضوع معماری ترکمن(فایل word قابل ویرایش)

 

فایل‌های مقالات این پروژه به صورت word و قابل ویرایش ارائه شده است. با توجه به اینکه این مقالات در همایش هاي ملي منتشر شده است، منبع ارزشمندی برای مطالعه و ارائه پروژه های دانشگاهی است.

عناوین:

-معماری بومی ترکمن و پایداری

-بررسی معماری مساکن پایدار ترکمن درراستای هویت بخشی

 

 

معماری بومی ترکمن و پایداری

مریم محمدی،محمد مهدی رئیس سمیعی

چکیده:

چند دهه از مطرح شدن معماري پايدار مي­گذرد و راهكارهاي بسياري، توسط آن، براي حل بحران هاي معاصر ارائـه شـده اسـت؛ به نظر می­رسد که با رفع موانع از طریق توجـه به ارزش ها و ويژگي­هـا معماري بومي،می­توان آن را کامل نمود چرا که با توجه به آثار معماری بومی و مستندات کتابخانه ای،این بناها در زمان و مکان خود با اهداف رویکرد پایداری،مطابقت می­کردند. حاصل بر خورد پیشینیان ما با هنجارها و ناهنجارهاي اقلیمی و در نحوه استفاده از محیط و طبیعت تدابیر هوشمندانه­اي است که در بناهاي سنتی ایران یافت می­شود .وجود راهکارهاي متنوع که بتواند نیازهاي متفاوت اقلیمی و فرهنگی و اجتماعی و... انسان ها را حل نماید حاصلش جز با نوعی طراحی پایدار بین محیط و بنا میسر نمی­باشد.مسکن بومی ترکمن ها واجد ارزش و هویت معماري است نظام شکل­گیري و جانمائی الگوهاي مسکونی آن متاثر از فرهنگ بومی آنها می­باشد.اقوام ترکمن دارای نوع زندگی خاص بوده­اند که با یکجا­نشینی این آداب و رسوم را به خانه ها­ی خویش منتقل کردند گونه هایی از معماری مسکونی در میان اقوام ترکمن دیده می­شود که نمونه ای ارزنده از دانش بوی در ساخت مسکن را نشان می­دهد،چنان­چه گونه­ای همسازی و همگونی مابین معماری وشرایط زیست محیطی و در عین حال، اقتضای جغرافیایی و مکانی این مناطق را شکل می­دهد. روش این پژوهش مبتني بر مطالعات كتابخانه­ای است و رويكردي توصيفي دارد از این پژوهش می­توان به درک اهمیت نقش معماری بومی ترکمن در ایجاد رویکرد پایداری در معماری رسید.

واژه های كليدی: معماری بومی، معماری پایدار، مسسکن ترکمن

 

بررسی معماری مساکن پایدار ترکمن درراستای هویت بخشی

مریم فاضلی،محمد کرباسچی،رقیه بخشنده

چکیده:

معماری گذشته مناطق مختلف ایران به لحاظ ماهیت کارکردی و پاسخگویی به نیاز های انسانی، فعالیت مردمی، عناصر تولیدی و محیط زیست مجموعه ای همگن و متشکل با هویت کالبدی خاص را تشکیل میدهد که تجلی گاه ارتباطات و کارکرد ها و نقش چند عملکردی فضا هاست . طرح و تکنولوژی و شیوه ساخت مسکن در گذشته ، ابعاد ، تناسبات ، مقیاس و انطباق با شرایط درون و بیرون واحد مسکونی همه و همه از میزان تاثیر و تقویت روابط انسانی با امکانات و شرایط محیط طبیعی و الزاماتی حکایت دارد که به صورت تجربی و در طول زمان به صورت اصول، معیار ها و کمیت هایی در ساختار فضایی مسکن بروز یافته است . خانه های قدیمی در منطقه ترکمن صحرا به عنوان مهمترین عامل فرهنگی ، هویتی و تداوم تاریخی به شمار می آیند.با بررسی مساکن اولیه ترکمن ها و نحوه سازماندهی فضای زندگی آن ها ،اهمیت و ویژگی های اجتماعی و سلسله مراتب موجود در این ساختار در به وجود آوردن الگوی سازماندهی فضا ها به طور شاخصی مشاهده میشود .نحوه معیشت ،زندگی مشارکتی و تعاونی در بین افراد خانواده ،ارزش ها و آداب و رسوم ،سلسله مراتب اجتماعی از فرد تا ایل و در کل شیوه زندگی ترکمن ها و پایداری نسبی این فرهنگ در طول ادوار گذشته در شکل گیری این سازماندهی تأثیر مستقیم داشته و چارچوب نظری این الگوی از ساخت و ساز مساکن ترکمن را در دوره های مختلف شکل داده است. این نوشتار کوششی است برای معرفی الگو ها و اصول معماری مسکن در منطقه ترکمن صحرا و عوامل تا ثیر گذار در تحول آن از دوران کوچ نشینی تا یکجا نشینی و زمان معاصر و عوامل موثر بر شکل گیری هویت با فرض وجود مسکن پایدار. و به ارائه راهکار هایی با توجه به نیاز های جدید امروزی و ویژگی های طبیعی اقلیمی میپردازد . روش تحقیق به صورت کیفی ارائه شده است و از راهبرد های تفسیری –تاریخی و موردی بهره جسته است .تحقیقات کتابخانه ای ، مشاهده و برسی اسناد زمینه ای و مشا هدات میدانی انجام شده است.

واژههايکلیدي":هویت"،"معماری پایدار"،"مسکن ترکمن"

 


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۵ فروردین ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 2654

کرج، آزادگان، ابتدای بلوار مطهری، خیابان شهید سبحانی، پلاک48، واحد4

ارائه پایان نامه، پروپوزال، تحقیق و مقاله معماری و شهرسازی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما